TOP

Nu in Textilia #6: Kleurkaarten voor zomer 2018 en het complete beursoverzicht

Op 23 juni 2017 komt de nieuwe Textilia beursspecial uit met een uitgebreide vooruitblik op het komende beursseizoen. Plus een interview met Tom Broekman (De Rode Winkel) en René Strolenberg (ex-Tenue de Nîmes). Verder vragen we het hemd van het lijf van Fabienne Chapot, kijken we weer naar het bongemiddelde van een retailer en uiteraard krijg je de allernieuwste kleurkaarten voor het nieuwe inkoopseizoen!

Dubbel-interview Tom Broekman en René Strolenberg: ‘Zie een winkel als een sterrenrestaurant’

Verschillen de oudere en jonge generatie echt zoveel van mening over ondernemen? We vroegen het Tom Broekman (62), eigenaar van De Rode Winkel in Utrecht, en René Strolenberg (36), ex-Tenue de Nîmes in Amsterdam. “Tom wil bijvoorbeeld weten wat online bezigheden in omzet opleveren.”

Kleurkaarten zomer 2018: hoe gebruik je ze?

Terwijl paars voor vernieuwing zorgt in vrouwenmodecombinaties, is krachtig oranjegeel de belangrijke nieuwkomer in het segment Street X Active. Het complete palet zie je op de modekleurkaarten voor zomer 2018 die je als abonnee gratis bij deze editie van Textilia hebt ontvangen. Maar wat zijn op zo’n kaart nou de basiskleuren, en wat de accentkleuren? Hoe kun je ze combineren? Op 4 pagina’s leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties.

Hét complete beursoverzicht: 6 pagina’s vol beurstrends

Net als retailers begrijpen beursorganisaties dat het bieden van meerwaarde, bijzondere items en beleving belangrijke voorwaarden zijn voor succes. Grote kans dus dat je komende zomer een nog interessanter en verrassender aanbod – in mode en retailinspiratie – aantreft. Textilia zet alle nieuwtjes, tips en beurzen op een rij.

Markt in cijfers: reclamefolders

Reclamefolders blijven populair: door 13 miljoen Nederlanders worden ze wel eens gelezen. Dit blijkt uit de NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) Folder Monitor 2017. De papieren folder dient vooral ter ontspanning, de digitale folder om producten te vergelijken en productinformatie op te zoeken. Bas Leeflang, accountmanager new markets bij Spotta, geeft uitleg.

Even afrekenen: wat is het bongemiddelde bij Pistache in Zwolle

In een periode van leegstand durfden Annemarieke Grootoonk en Hylke Thiry het aan om een grote ‘mixstore’ te openen in Zwolle. Winkelen, lunchen, een bezoek aan de kapper, een workshop sieraden maken en afsluiten met een traktatie aan de yoghurtbar of met een kop koffie: het kan allemaal bij Pistache in het Broerenkwartier. In Zwolle Inmiddels draait hun winkel Pistache al twee jaar met succes. ‘Dit is iets heel nieuws voor deze regio’. Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van hun winkel.

Close-up met Fabienne Chapot: ‘Alles insprireert mij, ik sta 24/7 aan’

Wie is Fabienne Chapot (35), oprichter en eigenaar van het gelijknamige lifestylemerk uit Amsterdam? In de rubriek Close-up beantwoordt zij 14 persoonlijke vragen. Zo vertelt ze onder meer wat haar favoriete ontbijt is, welke film het meeste indruk op haar gemaakt heeft, wat haar guyilty pleaure is en waardoor ze zich laat inspiren.

Mode-icoon: de teenslipper

Heb je het over de zomer, dan heb je het natuurlijk ook over slippers. Voor velen zijn de eerste warme zonnestralen van het jaar al voldoende reden om de voeten te ontdoen van panty’s, sokken en schoenen. Teenslippers zijn dan een fijn alternatief. En niet zomaar populair: naar schatting worden er jaarlijks over de hele wereld miljarden nieuwe exemplaren aangeschaft. Sommige items leggen een lange weg af voor ze de status van mode-icoon bereiken. Wist je bijvoorbeeld dat teenslippers al werden gedragen door farao’s in het oude Egypte? 

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon