TOP

Nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland [zomer 2019 deel 1]

Het nieuwe inkoopseizoen is hét moment voor de introductie van nieuwe merken in Nederland, al dan niet op de beurzen. Wij selecteerden 6 nieuwe vrouwenmodemerken voor zomer 2019.

Oscar & Jane

Oscar  Jane credit Bas Elfring

Foto: Bas Elfring

Presentatrice Geraldine Kemper lanceerde in april 2018 haar kledinglabel Oscar & Jane met een compacte festivalcollectie voor zomer 2018. Het aanbod bestond uit tops en broeken met kleurrijke grafische prints, flared broeken, sweaters met ruches, body’s en kimono’s. Op Modefabriek werd de zomercollectie 2019 gepresenteerd, die door agentuur Blue Glory verkocht wordt. Ook in deze collectie vind je weer veel kleurrijke grafische prints op onder andere broeken, tops en overhemdjurken.

Studio AR

Arma Leder -29404 Arma Leder -29879

Leermerk Arma Leder lanceerde op Premium en Modefabriek het nieuwe label Studio AR én de collectie van Arma na de rebranding. Waar Arma zich focust op de internationale ‘contemporary fashion’ met klassieke luxueuze stukken, speelt Studio AR in op de behoefte van de ‘everyday women’ met een modieuze commerciële collectie. Voorheen waren deze twee werelden in één collectie te vinden, nu is er een duidelijke scheiding tussen deze twee doelgroepen.

Donnaday

Donna Day

Het gloednieuwe plussize vrouwenmodemerk Donnaday is ontworpen voor stijlvolle, modieuze en zelfbewuste vrouwen die zich met trots presenteren, ongeacht hun kledingmaat. De collectie bestaat uit frisse kleuren en modische prints en is gebaseerd op de laatste trends. De pasvorm is aangepast aan de behoefte van de doelgroep en de collectie is te koop in de maten 44 tot 62. Uiteraard wordt er alle aandacht besteed aan comfortabele materialen van goede kwaliteit. Het merk komt uit de stal van Mills Fashion Company in Houten, bekend van het merk Setter Fashion.

Pom by Katja

Pom by Katja (1) Pom by Katja (2)

Voor zomer 2019 brengt Pom Amsterdam (dat begon als shawlmerk) de tweede kledingcollectie en daar wordt meteen een sublijn met actrice en presentatrice Katja Schuurman aan toegevoegd: Pom by Katja. Katja is vanaf het eerste uur fan van Pom en draagt de shawls al jaren. De stijl, persoonlijkheid en reisverhalen van Katja komen terug in de kledingcollectie, onder andere in de prints. Tijdens de lancering van de sublijn op Modefabriek wisten Pom én Katja alle aandacht te trekken.

Airfield Atelier

Airfield Atelier (2) Airfield Atelier (1) 

Het luxe jassenmerk Airfield introduceert voor zomer 2019 de Atelier Collectie, een een exclusieve speciale lijn voor vrouwen die houden van een extra vleugje luxe. Het is de eerste collectie die is gemaakt in het Airfield atelier op het hoofdkantoor in het Oostenrijkse Seewalchen. De silhouetten zijn ontworpen om het vrouwelijk figuur te benadrukken en de jassen zijn gemaakt van Malhia Kent bouclé en zijde in combinatie met jersey, het belangrijkste materiaal in de Airfield-collectie. Dat alles in een contrasterend kleurenpalet en met een sportief silhouet.

Na-kd

Na-kd

Beeld: Instagram @nakdfashion

Na-kd is van oorsprong een Zweedse multibrandwebshop voor vrouwen, maar het eigen label bleek zo’n succes dat het sinds kort ook via wholesale wordt verkocht. Op Panorama Berlin konden inkopers kennis maken met het ‘see now, buy now’-concept. Na-kd is immens populair op social media en onder influencers. Het merk heeft 1,6 miljoen volgers op Instagram en werkt samen met duizenden influencers, onder andere voor speciale collecties. Op de planning staan verder shop-in-shops en franchisewinkels, waarvan de eerste in september in Amstelveen moet openen.

Over 2 weken presenteren we op textilia.nl nóg 6 nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland.