TOP

Nieuwe merken bij Bestseller

Het Deense modebedrijf Bestseller lanceert ondanks de coronapandemie een aantal nieuwe merken én komt daarnaast met circulaire kleding bij een aantal van zijn vrouwenmodemerken.

De resultaten van modebedrijf Bestseller zijn ondanks de coronapandemie boven verwachting, zegt country manager Patrice van Rooyen in een interview op het platform van Modefabriek. En zelfs nu durft het bedrijf nieuwe merken te lanceren.

Maternity en plussize

Sinds dit najaar ligt Pieces Maternity in de winkel, een nieuw label voor zwangerschapskleding. Met Mamalicious is Bestseller al jaren actief in dit segment. Pieces Maternity is iets jonger, hipper en goedkoper te noemen. Verder is de naam Junarose afgelopen zomer veranderd in Vero Moda Curve. Op deze manier kan de lijn meeliften met de naamsbekendheid van Vero Moda. Het lanceren van sublijnen onder de bekende merken is een strategie die Bestseller de afgelopen jaren vaker toepast.

Meer nieuwe merken

Vanaf januari 2021 ligt Only Play Girls in de winkels, de ‘mini me’-collectie van sportlabel Only Play voor vrouwen. Elke Girls-collectie heeft drie verschillende concepten: soft training, hard training en vrije tijd. In 2021 gaat Bestseller verder met de uitbreiding van het merkenpakket. Zo komt er een nieuw stoer denim georiënteerd vrouwenlabel. Nog niet bekend is hoe dit merk gaat heten en of dit ook een lijntje heeft met een al bestaand merk van het modebedrijf.

Nog meer grote maten

Daarnaast zijn grote maten een belangrijk focuspunt. Zo gaat mannenmodelabel Jack & Jones zich in 2021 met Jack & Jones Plussize richten op grote maten. Ook worden de bestaande plussize labels Vero Moda Curve en Only Carmakoma uitgebreid én worden bepaalde modellen van Selected Femme aangeboden in plussize maten.

Circulaire mode

Daarnaast gaat het bedrijf aan de slag met circulaire mode. Zo gaat vrouwenlabel Object als eerste binnen het bedrijf een aantal circulaire stijlen brengen vanaf de pre-springcollectie 2021. Die zijn zo ontworpen dat ze gemakkelijk kunnen worden gerecycled. Object heeft voor de eerste helft van volgend jaar meer dan zestig circulaire stijlen gepland in drie collecties, meldt het bedrijf in een persbericht. Selected heeft tien circulaire stijlen opgenomen in de herfstcollectie 2021, waarbij elk kledingstuk labels aan de binnenkant bevat die uitleggen hoe het kledingstuk opnieuw kan worden gebruikt en gerecycled.

Hoofdbeeld: Pieces