TOP

Nieuw korte termijn modemerk: My Pashion [interview] *

Half augustus 2015 begon Wouter Klein met het merk My Pashion, dat op korte termijn trenditems voor vrouwen levert. Al 53 winkeliers in Nederland hebben het ingekocht.

Waarom ben je My Pashion begonnen?

Oprichter Wouter Klein, al bijna dertig jaar actief in de mode als vertegenwoordiger, agent en ontwerper : “My Pashion is de ‘cameleon in the crowd’: wij gaan waar de markt gaat. Wat is hot? Dat wil My Pashion zo snel mogelijk produceren en voor een scherpe prijs aanbieden. De prijzen beginnen bij €39,95 in de winkel voor een basic top tot €149,95 voor een lange trenchcoat. Het is ook aantrekkelijk werken voor de retailer. De standaard marge is 2.5 tot 2.6 zonder de betalingskorting en alle maten en kleuren zijn vrij indeelbaar.”

Wat is er momenteel hot?

“Momenteel verkopen we heel veel suédine stretch. Ik durf te stellen dat wij de grootste collectie suédine in Europa hebben, met diverse kwaliteiten, kleuren en stijlen: jassen, vesten, poncho’s, broeken, T-shirts, shirts, tops, rokken en jurken in 3 lengtes. We hebben 20 kleuren. De kwaliteit is zo goed dat de consument soms zelfs denkt dat het echte suède is als ze het zien en voelen. Mede daardoor leveren we ook aan winkels in het hogere segment.”

My Pashion4My Pashion2 My Pashion9

Hoeveel collecties zijn er per jaar?

“My Pashion werkt niet met standaard collecties, we hebben het hele jaar door nieuwe items en sets. Als ik iets nieuws bedenk, heb ik binnen 10 dagen het monster klaar om aan winkeliers te laten zien. We leveren niet op basis van cash & carry; wat winkeliers inkopen wordt binnen vijf weken geleverd. Niet iedereen kan zomaar bestellen, we selecteren met welke winkels we samenwerken. My Pashion moet verkocht worden in belevingswinkels.”

Hoe gaat het tot nu toe?

“Er zijn nu 129 verkooppunten en elke week komen er klanten bij in Nederland. We werken nu bijvoorbeeld al met Bastiaansen Modestad, Cartouche, Chase, Clous mode, Franken kleding, Lenssen Manders, Unique, Van Tilburg, Voorwinden en verschillende modeboetieks. In België beginnen we in 2016 met een agent of importeur en we werken al met een grote retailer in Duitsland. We willen weg blijven van de pure online spelers en My Pashion het liefst exclusief houden voor de winkelier.”

My Pashion5My Pashion8 

Hoe zijn de eerste reacties?

“Ik wilde dat ik wat meer voorraad had, want dan had ik nog meer kunnen naleveren. Sommige klanten hadden na één dag alle vesten, lange jassen of suédine jurken al uitverkocht. Ik denk dat 98% van de klanten zo enthousiast is dat ze alweer voor de derde keer hebben ingekocht. We hebben ook een fotoshoot en video gemaakt, die we delen op Facebook. Dat imagobeeld gaat ook naar winkeliers ter ondersteuning van My Pashion en er wordt soms al bijbesteld op basis van het beeld.”

Waar wil je naar toe groeien?

“Voor de Duitse markt zie ik veel mogelijkheden en ik wil ook contacten leggen met agenten en importeurs in landen als Spanje en Italië. Maar Nederland heeft voorlopig wel de focus. Eerst zorgen voor 300 stabiele klanten in Nederland voordat we verder gaan uitbreiden. Deze week betrekken we een grotere showroom in Ridderkerk.”

My Pashion7