TOP

Monki krijgt denimcollectie

Het Zweedse kledingmerk Monki komt met haar eigen denimcollectie genaamd Monki Denim.

Monki Denim is geboren. Het Zweedse kledingmerk Monki heeft daarmee haar eigen denimcollectie, ontworpen door Martin Gustavsson wie voorheen werkte bij Weekday en Nudie Jeans. Volgens het bedrijf zijn de spijkerbroeken om verliefd op te worden door de verschillende modellen en vele wassingen. Monki heeft zich met de denimlijn vooral gericht op de ‘essentiële modellen’ zoals de slimfit, de stretch, de boyfriend en de relaxte ‘mom jeans’ met hoge taille. Met de nieuwe collectie wil het merk dé spijkerbroekbestemming worden. “Vanaf nu kunnen consumenten voor iedere spijkerbroek bij Monki terecht”, laat hoofddesigner Caroline Carlryd via een persbericht weten. Monki Denim is vanaf heden te koop in de winkels en op de webshop. De kosten zijn 35 euro voor een spijkerbroek en 65 euro voor een gevoerd denimjack. Daarnaast zijn er ook T-shirts, overhemden en overalls te koop.

Monki
Monki is in 2006 opgericht en laat sinds die tijd alleen maar groei zien. Het bedrijf heeft al meer dan 85 winkels verdeeld over negen Europese landen, Japan, Maleisië, China en Hong Kong.