TOP

Monki start ‘live shopping’, C&A Brazilië naar de beurs en H&M start met kledingverhuur

Monki introduceert een nieuwe manier van winkelen. Verder: C&A Brazilië heeft zijn activiteiten met succes naar de beurs gebracht en H&M start met kledingverhuur. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 28 oktober 2019.

C&A Brazilië naar de beurs

Kledingwinkelketen C&A heeft zijn activiteiten in Brazilië met succes naar de beurs gebracht, zo schrijft Retailnews. De beursgang leverde C&A Brazilië 1,62 miljard Braziliaanse real op (omgerekend 366 miljoen euro). De beurswaarde is omgerekend 1,2 miljard euro. C&A is ruim veertig jaar actief in Brazilië en heeft 282 winkels in het Zuid-Amerikaanse land. Door de beursgang wordt het makkelijker om nieuw kapitaal aan te trekken om zo verder te kunnen groeien. C&A behoudt 68 procent van de aandelen van C&A Brazilië. De overige aandelen zijn vrij verhandelbaar.

Monki introduceert ‘live shopping’

Monki gaat deze herfst ‘live shopping’ introduceren op hun website, waarmee fans van het Scandinavische modemerk online kunnen deelnemen aan een shoppingervaring in real time. Dat meldt Tagmag. Dat houdt bijvoorbeeld in dat ze via een stream kunnen communiceren met andere klanten, maar ook dat ze producten die ze live zien, kunnen aankopen zonder de stream te verlaten.

Leestip: Bereiken klimaatdoelen is een uitdaging voor de modebranche

De mode-industrie is één van de meest vervuilende industrietakken ter wereld. De wereldwijde modebranche moet dan ook alle zeilen bijzetten om in 2050 klimaatneutraal te kunnen produceren. Hoewel de kledingbedrijven zich bewust zijn van de impact die de productie van kleding heeft op het klimaat, moet de sector nog flinke stappen voorwaarts zetten om in de tweede helft van deze eeuw als eerste industrie volledig klimaatneutraal te produceren. Lees het hele artikel hierover op Customertalk.

H&M start met kledingverhuur

H&M gaat de Conscious Exclusive collectie verhuren vanuit de flagship store in Stockholm, zo meldt Fashionunited. “We hebben al een tijd naar kledingverhuur gekeken en zijn blij dat we mode fans dit voor het eerst kunnen bieden met onze Concious Exclusive collecties,” aldus Pascal Brun, hoofd van duurzaamheid bij H&M. Leden van het loyaliteitsprogramma kunnen geselecteerde jurken en rokken van de collecties vanaf 2012 tot en met 2019 huren. Daarnaast zijn er ook enkele stukken te vinden die zijn gebaseerd op de collecties maar nog niet eerder te zien waren.

Nieuwe ceo voor Nike

Begin volgend jaar treedt Mark Parker af als CEO van sportmerk Nike. Hij wordt opgevolgd door John Donahoe, momenteel topman van Paypal en voormalig CEO van eBay. Dat schrijft Retaildetail. De machtsoverdracht zal plaatsvinden op 13 januari 2020. De nieuwe CEO, John Donahoe, is sinds 2014 bestuurder van Nike. Momenteel is hij ook CEO van ServiceNow. In een verklaring wees Parker op de expertise van Donahoe op het gebied van zowel digitale handel als technologie en zei dat hij “bij uitstek geschikt is om onze digitale transformatie te versnellen.”