TOP

Messe Frankfurt neemt belang in Kingpins, Nine & Co sluit eigen winkels en Loewe populairste label

Beursorganisatie Messe Frankfurt is mede-eigenaar geworden van jeansbeurs Kingpins Show. Verder kondigt kindermodebedrijf Nine & Co aan de eigen winkels te gaan sluiten en is het Spaanse Loewe het meest gewilde label op dit moment. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 19 juli.

credit beeld Kingpins Show: Textilia

Nine & Co sluit eigen winkels

Nine & Co, het Nederlandse bedrijf achter onder andere baby- en kindermodelabels Noppies, Supermom en Alvi heeft aangekondigd te stoppen met de eigen winkels in Nederland en België om verder te gaan met alleen de wholesaletak. De sluiting maakt onderdeel uit van een groot herstructureringsplan om de financiële positie van het kindermodebedrijf te verbeteren. Ook probeert het bedrijf via een WHOA-procedure met de grootste schuldeisers tot een onderhands akkoord te komen voor sanering van schulden om zo een faillissement te voorkomen.

De economische gevolgen van de coronacrisis en en de hoge inflatie trekken een zware wissel op Nine & Co waardoor het kindermodebedrijf al een tijd in zwaar weer verkeert. “Het is erg spijtig dat we in deze situatie terecht zijn gekomen, nadat wij alles in het werk hebben gesteld om de economische tegenwind het hoofd te bieden,” aldus CEO van Nine & Co, Anne-Gien Haan, in het bericht. “Helaas rest ons nu geen andere optie dan een schuldsaneringsakkoord aan onze schuldeisers voor te leggen.” Nine & Co is sinds 2016 eigendom van de Belgische investeringsfonds Vendis Capital.

Messe Frankfurt neemt belang in Kingpins Show

De Duitse beursorganisator Messe Frankfurt is de nieuwe aandeelhouder van de denimbeurs Kingpins Show. Kingpins blijft zelfstandig opereren en behoudt volgens het persbericht ‘de uitgesproken identiteit die de beurs tot een must-attend event heeft gemaakt voor denimliefhebbers wereldwijd’. Andrew Olah, de Amerikaanse oprichter en CEO van Kingpins, is blij met de nieuwe aandeelhouder:

“Sinds de dag dat we begonnen met Kingpins in 2004, streefden we ernaar om ooit onze beurs te verkopen of samen te werken met Messe Frankfurt. We waren nooit ‘beursmensen’, we zijn mensen uit de industrie. Messe Frankfurt is een 800-jarige beursbedrijf met alle benodigde kennis, techniek en data. De samenwerking zal de kansen voor beide partijen vergroten en de kwaliteit verbeteren.”Messe Frankfurt is wereldmarktleider op het gebied van vakbeurzen voor de Textielindustrie met een portfolio van zo’n 50 internationale beurzen in 11 landen. Nu al wordt het denimsegment bediend met de beurzen Beyond Denim (Intertextile Shanghai Apparel Fabrics) en Denimworld (als onderdeel van Texworld Evolution Parijs).

Loewe populairste label in afgelopen kwartaal

Het Spaanse Loewe (spreek uit: Lo-e-we) is volgens de Lyst Index het populairste label van het afgelopen kwartaal. Loewe is een van de oudste modehuizen en maakt onder creatief directeur Jonathan Anderson, een opleving door. In het afgelopen kwartaal is het aantal zoekopdrachten naar Loewe met 19 procent toegenomen. De Anagram-tanktop, gespot op celeb Kylie Jenner, is het populairste product. De overige labels in de top tien van de lijst zijn:  Prada, Versace, Miu Miu, Bottega Veneta, Valentino, Saint Laurent, Gucci en Moncler.

De Lyst Index is een driemaandelijkse ranglijst van de populairste merken en producten in de mode. Lyst is een Brits modetechnologiebedrijf en premium shopping-app, die elk jaar door meer dan 200 miljoen mensen wordt gebruikt om items van merken en winkels te bekijken, te ontdekken en te kopen.