TOP

Markt kledingverhuur groeit, nieuwe winkels Dstrezzed en H&M viert diversiteit in Nederland


De markt voor de verhuur van kleding groeit. Verder: Dstrezzed opent winkels en H&M Nederland viert diversiteit. Dat in het nieuwsoverzicht van dinsdag 23 juli.

Nieuwe winkels Dstrezzed

Mannenmodemerk Dstrezzed opent nog dit jaar twee nieuwe winkels, nadat er afgelopen mei ook al in Enschede werd gestart met een zaak. De winkel in Breda opent in augustus, Utrecht volgt in oktober. De openingen passen in de strategie van het merk om de zichtbaarheid te vergroten. “Doelstelling is om in de belangrijke EU-steden een Dstrezzed-winkel te hebben, omdat dit een fantastische marketingwaarde heeft”, vertelde brand manager Kay Zwijsen in een interview met Textilia. “Consumenten kunnen zo het beste zien wie wij zijn en wat wij willen uitstralen.” Dstrezzed heeft al winkels in Antwerpen, Groningen en op Ibiza, Mallorca en Messina.

 

Markt kledingverhuur groeit

Geen jurk of broek meer kopen, maar huren is steeds vaker een alternatief voor consumenten, meldt het FD. Volgens onderzoeksbureau GlobalData groeit de markt voor kledingverhuur wereldwijd gemiddeld met 20% per jaar, van 1 miljard dollar in 2018 naar 2,5 miljard dollar in 2023. Met name consumenten tot 35 jaar vinden het huren van kleding op abonnementsbasis interessant. Niet vanwege het duurzaamheidsaspect, maar meer omdat ze dan steeds met iets nieuws voor de dag kunnen komen. In Nederland is de markt voor kledingabonnementen nog beperkt: slechts 1% blijkt uit onderzoek van mode-hbo TMO. Kledingbibliotheek Lena in Amsterdam is in ons land een bekend voorbeeld op het gebied van kledingverhuur. Internationaal zijn er spelers als Nuuly en Rent the Runway op de markt actief.

‘Stay true, stay you’

Wat betekent ‘Stay true, stay you’ voor jou? Dat is wat H&M vroeg aan alle Nederlandse collega’s. Medewerkers die hier het mooiste en meest inspirerende antwoord op gaven, schitteren vanaf vandaag in de ‘Love for All’-campagne. In een persbericht zegt het Zweedse modebedrijf met de campagne en bijbehorende collectie diversiteit, inclusiviteit, gelijke liefde en het recht om te houden van wie men wil, te willen vieren. De collectie, vol prints en uiteraard in kleuren van de regenboog, bestaat uit croptops, shorts, accessoires en uniseks T-shirts. Met de Love for All-lijn steunt H&M de LGTBQI-community: 10% van de opbrengst gaat naar het Free & Equal-programma van de Verenigde Naties. De collectie is verkrijgbaar in Amsterdam bij alle winkels met het Divided-concept, en online.

 

 

 

Loveforall_HM_Gonca_Jim

Loveforall_HM_Kevin_Jim

Loveforall_HM_Simone_Isabel