TOP

Loavies lanceert eigen kledingmerk [interview] *

Webshop Loavies lanceert vanaf voorjaar 2016 een eigen modelabel, dat ook door fysieke winkels in te kopen is. Het merk wordt verdeeld in de lijnen Loavies en Loavies Premium, die met snel wisselende en betaalbare collecties bovenop de trends zitten.

Loavies werd eind 2012 opgericht door Anna Meilink, Ben Meilink en Jorn van Klooster. Inmiddels is het bedrijf één van de snelst groeiende vrouwenmodewebshops in Nederland. De artikelen in de shop werden voorheen ingekocht bij leveranciers, maar Loavies laat vanaf de voorjaarscollectie 2016 een eigen kledingcollectie produceren.

Waarom een eigen merk?

Anne Meilink: “We wilden op Loavioes.com kledingmerken gaan verkopen in het betaalbare prijssegment waarin wij opereren. Maar die waren bijna niet te vinden. Als wij dat missen in het merkenaanbod, zullen er vast nog meer retailers zijn die dat hebben. Zo ontstond het idee voor onze eigen labels Loavies en Loavies Premium.”

Waarom twee lijnen?

“Onze doelgroep wordt steeds breder. Naast de jonge doelgroep die studeert, wordt de doelgroep werkende vrouwen steeds groter. Die heeft net iets meer te besteden en is bereid om wat extra’s te betalen voor hogere kwaliteit. Items in de premiumlijn zijn zo’n 10 tot 15 duurder en iets uitgewerkter.”

Waarom gaan jullie de merken ook aan winkeliers verkopen?

“Voor ons is het een manier om te kijken of Loavies offline ook wordt opgepakt. En we zien het als branding. Offline kunnen we via fysieke winkels wellicht andere klanten bereiken dan online via onze eigen webshop. Het kan een mooi aanvangsmerk zijn voor de multibrandboetiek. We selecteren de winkels wel, het is niet zo dat iedere retailer via de B2B-shop kan bestellen. Sowieso richten we ons puur op verkoop via fysieke winkels en niet via online shops.”

Waarom moeten winkeliers Loavies inkopen?

“Ik denk dat het een leuke aanvulling is voor de fysieke winkel. Met Loavies zitten we boven op de trends, voor een hele betaalbare prijs. We werken niet met seizoenscollecties, maar brengen elke week nieuwe dingen. Als er een trend opkomt, kunnen wij die binnen een maand in de winkel hebben. Er komt een B2B shop waar winkeliers kunnen inkopen. Voor 23.00 uur besteld, betekent de volgende dag in huis. En als iets niet op voorraad is, is er een levertijd van maximaal twee weken.”

Loavies is hard gegroeid in korte tijd….

“We zijn nu met de webshop actief in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. We hebben al een Duitstalige site en er wordt gewerkt aan een Engelstalige site. Vanaf maart 2016 gaan we wereldwijd versturen, al blijft de focus voorlopig op Europa liggen. En met de verkoop aan fysieke winkels richten we ons in eerste instantie alleen op Nederland.”