TOP

Levi’s scoort online met Rear View Girls

Wie actief is op Facebook en Twitter heeft 'm waarschijnlijk wel voorbij zien komen: het YouTube filmpje waarin twee aantrekkelijke dames een camera aan de achterkant van hun jeans verbergen. Het blijkt een marketing-stunt van Levi's.

Het filmpje, waarin de kijker ziet hoe voorbijgangers de billen van twee jongedames bewonderen, is inmiddels als 2,5 miljoen keer bekeken. Het is niet alleen een grappig filmpje – zelfs Jesus checkt de derrières van de dames – maar ook een slimme marketing-campagne voor de Curve ID Skinny Jeans van Levi’s.

Nieuw-Zeelandse actrices
Voor het bedenken van de virale campagne huurde Levi’s het creatieve bureau Colenso BBDO uit Nieuw-Zeeland in. De twee ‘sterren’ uit het filmpje, de Nieuw-Zeelandse actrices Jessie Gurunathan and Reanin Johannink, schijnen inmiddels zo populair te zijn dat er verslaggevers bij ze voor de deur liggen.

Guy walks across America
Het is niet de eerste keer dat Levi’s aan viral marketing doet. Vorig jaar trok het filmpje ‘Guy walks across America’ binnen mum van tijd ook al een half miljoen kijkers. In het filmpje loopt een jongen door Amerikaanse dorpen en steden, geheel gekleed in Levi’s.