TOP

Kledinglijn Lily Allen failliet, een badpak van 700.000 euro en Nederlandse blogger ontwerpt voor Eastpak [Nieuwsoverzicht]

De kledinglijn van Lily Allen is failliet, Ashley Olsen heeft een nieuwe functie, een Nederlandse blogger ontwerpt voor Eastpak, Stella McCartney ontwerpt een witte badge tegen geweld, en een Australische designer ontwerpt badpak van 700.000 euro. Je leest het in het nieuwsoverzicht.

Lily Allens kledinglijn failliet. Of toch niet?
Maandag 8 november werd bekend dat de kledinglijn van zangeres Lily Allen, Lucy in Disguise, failliet was. Toch ontkende later Lily Allens zus, Sarah Owen, dat het label niet failliet is gegaan. Zij heeft samen met Lily Allen het label opgezet. Lily en Sarah zouden nog wel een schuld hebben van 12.000 pond hebben. Elle

Nederlandse blogger ontwerpt voor Eastpak
De Nederlandse blogger Ivania Carpio heeft naast 65 andere designers een tas ontworpen voor Eastpak. Dit heeft ze gedaan naar aanleiding van het project Eastpak Artist Studio, een project dat een platform biedt aan gevestigde en opkomende artiesten. De opbrengst van de tassen gaat naar Designers Against Aids. Een goed doel dat zich inzet tegen HIV en aids. Vogue

Ontwerper maakt badpak van 700.000 euro
Een Australische ontwerper heeft een badpak ter waarde van 700.000 euro ontworpen. Ann Middleton heeft samengewerkt met badmodemerk Sunseeker en heeft gebruik gemaakt van 220 parels en diamanten van in totaal 133 karaat. Nu.nl

Ashley Olsen raadslid van CFDA
Ashley Olsen is lid geworden van de Council of Fashion Designers of America (CFDA). De ontwerpster is, samen met Deborah Lloyd van modemerk Kate Spade en ontwerper Prabal Gurung, gekozen als nieuwe raadslid. Hoewel Ashley Olsen altijd alles samen doet met haar tweelingzus Mary-Kate, is haar wederhelft niet gekozen. Nu.nl

Stella McCartney ontwerpt badge tegen geweld
Ontwerper Stella McCartney heeft een witte badge ontworpen om de strijd aan te gaan tegen vrouwenmishandeling. McCartney ontwierp de badge naar aanleiding van de campagne Violence Against Women. ”De wereldwijde statistieken van geweld tegen vrouwen zijn gruwelijk. Het inspireert me om meer aandacht te vragen voor de bewustwordingscampagne en daarom heb ik de badge ontworpen”, aldus Stella McCartney. Womens Wear Daily.