TOP

Kledingdiscounter Lesara krijgt een Nederlandse countrymanager

De Duitse kledingdiscountformule Lesara heeft een Nederlandse countrymanager voor de Benelux aangesteld. Tegelijkertijd krijgt het bedrijf 15 miljoen euro groeigeld, met dank aan de groeicijfers in Nederland.

Het Duitse Lesara, dat in China ingekochte kleding, schoenen, sieraden en huis-tuin-en-keuken producten direct aan consumenten verkoopt, groeit hard in Nederland. Het bedrijf is pas sinds juni in ons land actief met een webshop, maar de groeicijfers zijn dusdanig goed dat er een aparte countrymanager is aangesteld. Sander van Bladel, eerder werkzaam bij Rocket Internet, zal de belangen in de Benelux behartigen.

500 procent groei

Met name de groei in Nederland heeft er voor gezorgd dat investeerders geld in het bedrijf stoppen, laat Lesara aan e-commercewebsite Twinkle weten. Volgens Roman Kirsch ligt de omzet in de eerste helft van dit jaar 500 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal wordt er 15 miljoen euro geïnvesteerd. Dat geld komt voor een deel van bestaande investeerders (Mangrove Capital en Paua Venture), maar er zijn ook nieuwe geldschieters gevonden in het Scandinavische VC Northzone en mede-investeerder Vorwerk Ventures.

Eigen kledingmerken

Met het geld wil Lesara de bestaande markten uitbreiden internationaal verder groeien. Daarvoor moet het assortiment, dat nu al uit 50.000 producten bestaat, uitgebreid worden. Onlangs heeft het Lesara aangekondigd om vier eigen merken te gaan lanceren: Re-Verse, Dear Jouly, Peak-X, Martimi.