TOP

Kersvers Nederlands meisjeslabel: HOTitm

Sinds september 2011 is Nederland een nieuw meisjesmerk rijker. Miranda Leutscher van HOTitm Kidswear wil laten zien dat basic en duurzaam ook fashionable kan zijn.

Miranda Leutscher, HOTitm Kidswear wil de overproductie in de kledingbranche beperken en daarom de kleding naar behoefte produceren. Belangrijke inbreng in de collectie is dan ook weggelegd voor de klant. “Er is een basiscollectie, maar daarnaast komt er een compacte collectie die precies op de vraag aansluit, doordat de consument hierin betrokken wordt. Hotitm-fans kunnen hiervoor via Twitter en Facebook hun wensen aangeven en eventueel suggesties insturen. Een geheel nieuwe manier van werken dus, waar de consument centraal staat. Goed voor milieu en een hoog exclusiviteitsgehalte.”

Wisselende accessoires
Niet alleen wil HOTitm het verschil maken in de ontwerpfase. Ook het gebruik is anders. Miranda: “Op alle kleding zit een drukknoopje, waarop een accessoire bevestigd kan worden: standaard is dat een bloempje, maar het kan ook een strikje of molentje zijn. Doordat de stijl eenvoudig veranderd kan worden, is het kledingstuk vaker, langer en op verschillende manieren te dragen. Het voorkomt dat kleding na een tijdje saai wordt en achterin de kast belandt.”

Basic versus fashion
Met subtiele details wil Miranda laten zien dat basics niet saai zijn. “Ook met grijstinten kun je een echte roze-meisjes-look creëren”, vertelt ze. Voor winter 2011 staan vestjes, rokjes, jurkjes, T-shirts, leggings en sjaaltjes gepland van een zachte 100% katoenen jersey. Alle kleding wordt geproduceerd in gecertificeerde fabrieken in Portugal die kwaliteit en duurzaamheid garanderen. Bovendien worden alle items uitvoerig getest op huidvriendelijkheid en veiligheid.

Voorraadcollectie
HOTitm is nu al selectief in te kopen voor de winkelier. HOTitm werkt niet met voororders, maar wordt uit voorraad geleverd. Miranda richt zich voorlopig nog sterk op de internetklant: “Het is belangrijk om het merkgevoel goed neer te zetten.”