• No products in the cart.
TOP

Innovatiegeld voor Marlies Dekkers, win je eigen winkel en openingsdatum Anthropologie bekend


De Nederlandse overheid heeft via zijn investeringsvehikel DVI honderdduizenden euro’s geïnvesteerd in het lingeriebedrijf Marlies Dekkers. Verder: In Veghel kunnen ondernemers hun eigen winkelpand winnen en de openingsdatum van Anthropologie in Amsterdam is bekend. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 22 oktober.

Beeld: Thinkretail via Flickr

Win een winkel in Veghel

In Veghel kunnen ondernemers hun eigen winkelpand winnen. Centrummanagement Veghel en de eigenaar van het pand naast Mc Flex aan de Molenwieken in Veghel stellen een winkelpand een halfjaar kosteloos beschikbaar. Dat schrijft het Brabants Dagblad. Ondernemers kunnen binnenkort hun ideeën opsturen. Uit alle inzendingen kiest een vijfkoppige jury bestaande uit Rabobank Veghel, wethouder Harry van Rooijen, centrummanager Dirk Lammers, de pandeigenaar en Stadskrant Veghel – de drie beste ideeën. Zij mogen hun plan pitchen, waarna een winnaar wordt geselecteerd.

De actie is opgezet om het aantal leegstaande panden in het centrum van Veghel terug te dringen. Het centrummanagement en de Rabobank helpen de winnaar een halfjaar bij het opzetten van de winkel. Uiteindelijk is het doel dat de winkel zelfstandig gaat draaien.

Afound lanceert 24 oktober in Nederland

Het outletzusje van H&M lanceert op donderdag 24 oktober online in Nederland. Het is de eerste lancering buiten Zweden, waar Afound in 2018 opende met een digitale marktplaats en winkels in de grootste steden in Zweden. Afound biedt kortingen op reeds geproduceerde producten van bekende merken. Zo biedt het platform merken uit het portfolio aan van de H&M Group (H&M, Cos, Arket en & Other Stories) maar ook andere modemerken als Diesel, Fred Perry, Timberland, Michael Kors en New Balance.

Shopping Awards op de schop

De opzet van de Shopping Awards is flink onder handen genomen. In de nieuwe opzet worden er prijzen uitgereikt in tien categorieën en vervalt het onderscheid tussen grote en kleine bedrijven. Daarnaast bepaalt het publiek de winnaars samen met experts en zijn er verschillende vakprijzen te winnen. Voorheen bestonden de Shopping Awards uit pure publieksprijzen voor zowel grote (XL) als kleine bedrijven (XS), categoriegebonden vakprijzen en losse prijzen als de B2B Award, Beste Starter Award en de Ecommerce50.

In de nieuwe opzet wordt onderscheid gemaakt tussen twee verschillende typen awards; de Shopping Awards en de Vakprijzen. De Shopping Awards vervangen de publieksprijzen. De Vakprijzen zijn thematisch gecategoriseerd en de inschrijving staat voor iedereen open. De Vakprijzen bestaan uit de B2B Award, Beste Starter Award, Marketplace Seller Award, Duurzaamheid Award en de Logistiek Award. Ook de Ecommerce50 wordt voortaan tot de vakprijzen gerekend. Inschrijven voor de Shopping Awards 2020 kan tot 23 januari 2020.

Staat steekt innovatiegeld in Marlies Dekkers

De Nederlandse overheid heeft via zijn investeringsvehikel DVI honderdduizenden euro’s geïnvesteerd in het lingeriebedrijf Marlies Dekkers en de Haarlemse stadsbrouwerij Jopen, zo schrijft het Financieele Dagblad. In 2013 werd dit initiatief opgezet als een zogeheten ‘fonds van fondsen’ om snelgroeiende, innovatieve bedrijven te ondersteunen. De gedachte achter dit fonds was dat risicovolle bedrijven na de kredietcrisis onvoldoende financiering konden vinden op de vrije kapitaalmarkt.

Marlies Dekkers werd volgens het DVI gekozen omdat het lingeriebedrijf aan een tweede leven is begonnen, met behulp van een online strategie. Hoeveel geld Marlies Dekkers precies heeft gekregen is niet bekend, al werd er tot nu toe gemiddeld 700.000 euro geïnvesteerd per bedrijf. De investeringen in Marlies Dekkers werden gedaan door investeringsmaatschappij Karmijn. Zij staken ook DVI-geld in jurkenproducent King Louie en schoenenbedrijf Fred de la Bretonière.

Openingsdatum Anthropologie Amsterdam bekend

De eerste Nederlandse winkel van de Amerikaanse keten Anthropologie opent op 15 november haar deuren aan de Leidsestraat in Amsterdam. Dat meldt Retailnews. Wereldwijd heeft de keten ruim 200 winkels, waar kleding, cadeaus, accessoires en woondecoratie worden verkocht. Het assortiment van het Amsterdamse filiaal wordt voor een deel gevuld met lokale merken. Zo worden er handgemaakte leren tassen van José Mollura en posters van Bodil Jane verkocht.