TOP

Inditex zet in op online shops voor Bershka, Pull & Bear en Massimo Dutti

Het Spaanse modeconcern Inditex wil online flink uitbreiden. De online shop van Zara gaat vanaf september ook open in de VS. Daarnaast begint het bedrijf met online shops in Europa voor onder andere de concepten Bershka en Massimo Dutti.

Dat maakte Inditex bekend bij de presentie van de eerste kwartaalcijfers (februari, maart en april 2011). In deze periode steeg de omzet met 11% naar bijna €3 miljard en de winst groeide met 10% tot €332 miljoen. Hoeveel de webverkopen zijn gegroeid maakt het bedrijf niet bekend. Inditex is het moederbedrijf van Zara, Massimo Dutti, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho en Uterqüe.

Online shops

Inditex is flink aan het uitbreiden, zowel online als met nieuwe winkels. Het bedrijf Zara lanceerde in september 2010 een online shop voor Zara en verkoopt inmiddels in 16 Europese landen online, waaronder Nederland. Vanaf september 2011 is de online shop van Zara ook beschikbaar voor de Amerikanen. Diezelfde maand lanceert het concern ook online shops van de andere concepten in een aantal Europese landen.

Nieuwe markten

Daarnaast opent Inditex nog steeds veel nieuwe winkels. Alleen al in het eerste kwartaal gingen er 110 winkels open in 29 verschillende landen. Hieronder de eerste Zara winkel in Australië en de eerste Bershka van Japan. Er zijn nu 5.154 winkels in 78 landen. Nieuwe markten voor dit jaar zijn Zuid-Afrika, Taiwan en Peru.

Nieuw in Nederland

Ook in Nederland is het bedrijf aan het expanderen. Pull & Bear (jonge, casual mode)heeft dit jaar de eerste twee Nederlandse winkels geopend in Den Haag en Rotterdam. Binnenkort opent er nog een filiaal in Tilburg.

Massimo Dutti (iets formeler en hoger gepositioneerd dan Zara) komt na een tijdje van afwezigheid op de Nederlandse markt deze zomer weer terug met een flagshipstore op de hoek van de PC Hoofstraat en de van Baerlestraat in Amsterdam.