TOP

Hoe gaat het met Traffic People?*

Het Engelse vrouwenmodemerk Traffic People is anders dan andere merken, met veel kleur, prints en een retro stijltje. “Het zorgt voor de jeu in de winkel,” zegt agent Iris Agterdenbosch van Ludlow-Street.

Waarom viel jij voor Traffic People?

Agent Iris Agterdenbosch van Ludlow-Street: “Ik ontdekte het elf jaar geleden. Ik dacht meteen: wat een leukigheid. Ik ben gek op anders dan anders en dit is echt zo’n funmerk met gekke mixen. Het merk staat bekend om de jurken, maar brengt een totaalcollectie. Het is heel vrouwelijk, een tikkeltje retro en erg kleurig. Maar voor komende winter verkoop ik ook heel veel zwart en marine. Acht jaar geleden kwam het merk met zijden jurken voor hele goede prijzen en dat sloeg echt heel goed aan. Daar hadden we heel veel succes mee.”

Is dat succes gebleven?

“Er zijn wel een aantal wisselende seizoenen geweest. De ontwerpster kreeg kinderen, het bedrijf was bezig met een mannenlijn, openden eigen winkels in Engeland en probeerde input van buitenlandse agenten te verwerken in de collectie. Ze verloren een beetje de focus op de collectie. Inmiddels is die weer helemaal terug. Het is nog steeds retro-georiënteerd, maar wel iets commerciëler en draagbaar. Bijvoorbeeld niet met al te hoge tailles.”

Wat zijn de sterke punten?

“Dat het anders is. Dat is waar winkeliers behoefte aan hebben. Alle joggingbroeken en vergrijsde tinten hebben we nu al genoeg gezien. Het mag wat vrouwelijker en meer uitgesproken. Ook de prijs-kwaliteitverhouding is heel sterk. Jurkjes kosten tussen de €79,- tot €109,-. Traffic People werkt met mooie kwaliteiten en er zijn nauwelijks problemen met de pasvorm. Dat is te danken aan jarenlang samenwerken met dezelfde fabrikanten in China.”

Slaat het aan in Nederland?

“De klanten die ik heb verkopen het goed. Ik krijg al nabestelling voor de voorjaarscollectie, zelfs voor mouwloze hemdjes en bloemenrokken. De meeste van mijn klanten zitten in de Randstad. Daarbuiten mis ik een beetje de fun-winkels en richten winkeliers zich meer op praktische mode. Toch zijn er ook daar genoeg consumenten die het merk nog niet kennen en het stijltje echt leuk vinden. Dat merk ik wel aan mijn sample sales, ik verkoop altijd alles. Het is een collectie om blij van te worden. Stilisten zijn er ook gek op. Traffic People wordt geleend voor modereportages in bladen als Libelle, Flair en Marie Claire. Daarom denk ik dat er nog veel potentie in zit.”

Traffic People hw1516Traffic People hw1516Traffic People hw1516Traffic People hw1516