TOP

Hoe gaat het met Mayoral?

Regelmatig zal Bengels een nieuw merk in het kindersegment onder de loep nemen met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal het Spaanse merk Mayoral.

Land van herkomst: Spanje
Agent: Annabie Agencies voor de Benelux
Sinds wanneer opnieuw in de Benelux: februari 2009
Collectie: jongens en meisjes in 4 maatseries 0-1jr, 3mnd-2jr, 1-8jr en 8-18jr
Prijzen: gemiddelde inkoop ligt tussen 8 tot 15 euro, jassen 22 euro
Gesproken met: Ann van Wijnsberghe
Hoe gaat het?
Het gaat eigenlijk uitstekend. Het eerste winterseizoen was niet makkelijk, maar deze zomer hebben we heel goed gewerkt. De Nederlandse markt wordt overspoeld door vooral stoere kleurrijke collecties. Tijdloze collecties zijn er minder voorhanden. Misschien dat Mayoral daarom aanslaat.

Wat is de kracht van Mayoral?
Mayoral heeft een aantrekkelijk geprijsde collectie in een goede kwaliteit die nauwelijks verwassen raakt. Er zijn mooie stukken zoals tweedjasjes voor kleine meisjes. Deze zijn momenteel een bestseller onder Nederlandse klanten. Je ziet die stijl ook wel in Italiaanse collecties, maar niet voor 45 euro. De winkelier krijgt bij Mayoral ook veel vrijheid. Hij kan rekenen op een calculatie van 2.6 tot 3 en is niet gebonden aan vaste maatseries of kleurstellingen.
Maakt de recessie het moeilijker om er tussen te komen als nieuw merk?
De recessie lijkt in ons voordeel te werken. De consument zoekt iets moois voor een redelijke prijs. Winkeliers die ons niet kennen zijn soms wat argwanend, echter wie klant is, komt terug.

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
Rond de 40.
Wat zijn de plannen voor volgend seizoen?
We willen de Nederlandse markt beter bewerken en onze Belgische markt natuurlijk ook. We zullen de winkelier uitnodigen in onze showroom in Gent. Zie het als een leuke uitstap naar deze prachtige stad! We zullen ook in Nederlands Brabant een locatie zoeken om te orderen. Helaas is de wintercollectie niet op tijd klaar voor de Nederlandse inkoopbeurzen. Ons verkoopseizoen start 8 februari en loopt tot 5 april. Ook dat lijkt een pluspunt, omdat winkeliers dan hun winterverkoop helemaal afgesloten hebben en hun cijfers als barometer kunnen inzetten.