TOP

Harrods en Selfridges investeren miljoenen in mannenmode

De verkoop van (luxe) mannenmode zit in de lift. Londense warenhuizen Harrods en Selfridges investeren daarom flink in hun mannenmode-afdelingen.

Als onderdeel van een ‘Menswear Masterplan’ heeft Selfridges in Londen onlangs een nieuwe mannenmode-afdeling gepresenteerd. Gemaakt in samenwerking met architect Alex Cochrane, zijn op de nieuwe vloer van ruim 290 vierkante meter, genaamd de Designer West, twaalf nieuwe labels aan het assortiment toegevoegd waaronder Yohji Yamamoto en Comme des Garcons. Met het Masterplan zijn naar verluidt miljoenen euro’s gemoeid.

Mannenmode in de lift

Ook concurrent Harrods gaat de komende tijd investeren in de mannenmode. De ruimte voor luxury menswear wordt vergroot van ruim 5500 naar 7000 vierkante meter. Ook krijgen bestsellers Balenciaga, Valentino en Balmain hun eigen shop-in-shops. Volgens fashion director Jason Broderick zit er veel potentieel in de verkoop van mannenmode. “De afgelopen vijf jaar hebben we een duidelijke stijgende lijn in de verkoop van mannenmode gezien,” zei hij tegen het Britse vakblad Drapers. “Mannen voelen zich steeds prettiger bij het shoppen en om aan hun behoeftes te kunnen voldoen moeten wij continu nieuwe merken introduceren en interessante winkelervaringen bieden.”