TOP

GoodPeople: “Dankzij Pitti Uomo gaat het internationaal steeds beter” [interview] *

Om alvast in de stemming te komen voor de Pitti Uomo, spreekt Textilia met Nederlandse merken die over een maand op deze mannenmodebeurs zullen staan. Deze week bellen we met Ivo van Deyzen van GoodPeople: "De Pitti is onmisbaar voor ons."

GoodPeople is een van de negentien Nederlandse merken die aanwezig zal zijn op de 89ste editie van Pitti, die van 12 januari tot en met 15 januari wordt gehouden in Florence. Textilia sprak met Ivo van Deyzen, oprichter van GoodPeople, die voor de vierde keer met zijn merk op de Pitti zal staan.

Hoe belangrijk is de Pitti Uomo voor jullie?

“Erg belangrijk. Het is bijzonder dat mensen uit de hele internationale modeindustrie – van Chinezen tot Zuid-Afrikanen –op één plek in de wereld bij elkaar komen. Voor ons is de Pitti, vooral om onze internationale ambities waar te maken, onmisbaar.”

Wat hebben jullie tot nu toe aan de Pitti overgehouden?

“We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om internationale agenten te vinden. Dit is mede dankzij de Pitti gelukt; we hebben nu een agent in Frankrijk, Engeland en een distribiteur in Italië. Het helpt heel erg om op de beurs aanwezig te zijn; daar zien vaklui als agenten en buyers jou en je merk weer en denken ze sneller aan je als ze de volgende keer op zoek zijn naar een nieuw label. Ook liggen we nu dankzij de Pitti bij een mooie winkel in Taipei en daar zijn we best trots op.”

Wat doen jullie om je goed voor te bereiden op de beurs?

“Allereerst zorgen we dat we natuurlijk een mooie collectie hebben en dat alles op tijd binnen is. Daarnaast informeren we onze agenten goed over de nieuwe collectie en zorgen we ervoor dat onze agenten hun klanten op tijd uitnodigen. Ook zorgen wij zelf dat we persberichten versturen en onze nationale en internationale klanten en prospects benaderen. Tot slot zijn we voortdurend bezig met de plek van onze stand op de Pitti, daar gaat veel tijd in zitten.”

En, zijn jullie wat opgeschoten?

“Ja, na eindeloos veel telefoontjes, mailtjes en gelobby we staan we dit seizoen voor het eerst vooraan – in plaats van achteraan – in de L’Altra Uomo-hal, waar veel andere vernieuwende, niche labels staan. Daar zijn we erg blij mee en we verwachten dan ook een positief effect.”