TOP

Gaastra wil winkels in Groot-Britannië en Ierland

Het Nederlandse lifestylemerk Gaastra wil de komende jaren winkels openen in Groot-Britannië en Ierland. Daarvoor is het merk in gesprek met een aantal grote retailers.

Het nautische lifestylemerk Gaastra wil ook de stap naar de andere kant van de Noordzee maken: Groot-Britannië en Ierland zijn in het vizier. Gaastra is inmidels actief in meer dan 20 landen. De afgelopen jaren is er al internationaal uitgebreid in landen als Frankrijk, Italië en Spanje. Ook opende het en zaak in Newport (thuisstad van de bekende zeilrace America’s Cup) om de Amerikaanse markt te verkennen.

Grote Britse retailers

Voor de overstap naar Groot-Britannië en Ierland is Gaastra nu in gesprek met grote retailers, zoals House of Fraser, Selfridges, Harvey Nichols, Liberty of London, Harrods, John Lewis en ASOS. In Dublin zijn dat onder meer Arnotts en Shop Direct Brown Thomas . Gaastra laat weten dat deze bedrijven ‘aan de top staan van hun sector en een bestaande klantenbasis hebben die het erfgoed, de kwaliteit en het profiel van Gaatsra  begrijpt en zich hierin kan inleven.’

Reputatie opbouwen

Het doel van Gaastra voor de komende jaren is bij de beoogde retailers geloofwaardigheid opbouwen, bij gerenommeerde klanten een reputatie vestigen van professionele functionaliteit en commercieel ontwerp, en daarnaast onafhankelijke kwaliteitszaken op strategische locaties openen.

Op de afgelopen editie van de Britse modebeurs Moda heeft Gaastra zijn lente- en zomercollectie voor 2016 gepresenteerd. De vertegenwoordiger voor Gaastra in Groot-Brittannië en Ierland, Jason Lynch, is blij met de presentatie: “Je kon duidelijk zien dat het publiek geboeid was door het merk, de producten en de kwaliteit”. Verder zegt hij: “Het karakter en de situatie in de markten van het Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen een perfecte match met Gaastra”.

Band met water

Oliver Frielingsdorf, ceo van Gaastra, zegt in het persbeicht: “Een merk als het onze, dat zo diep verweven is met zeilen, is van nature makkelijker te verkopen in landen of steden die echt een band met water hebben.”

Perfecte moment

Volgens Frielingsdorf is dit het perfecte moment om naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland te gaan: “Alle ingrediënten zijn aanwezig om door te gaan en te versnellen, niet alleen wat betreft de producten die we aanbieden, maar ook met betrekking tot onze infrastructuur, logistiek en ons back-office.”