TOP

Foot Locker lanceert nieuw winkelconcept ‘Locker Room’

Voor de allereerste keer gaat Foot Locker zich niet alleen richten op 'sneakerheads'. Met het nieuwe 'Locker Room' concept richt de Amerikaanse sportketen haar vizier op een nieuwe doelgroep met een scala van sportperformance producten.

Deze week gaan de deuren van de eerste ‘Locker Room’ officieel open in het Londense Brent Cross shopping centrum. Net zoals in de gebruikelijke Foot Locker winkels, zullen klanten in de ‘Locker Room’ de iconische sportmerken Adidas, Nike, Asics vinden. Daarnaast biedt de Locker Room met een oppervlakte van meer dan 400 vierkante meter een uitgebreid assortiment van sport-performance artikelen.

Nieuw publiek
Volgens Lew Kimble, ceo Foot Locker Europa, is de Locker Room een fantastische kans voor de sneakerketen om een nieuw publiek te bereiken. “Het is ontworpen voor mensen van alle leeftijden en niveaus met een passie voor sport. De eerste concept store is gelanceerd in Engeland en we hebben goede hoop dat we het kunnen uitrollen naar andere delen van het Verenigd Koninkrijk en Europa.”

Stevige concurrentie
Foot Locker zal zeker hard moeten werken om Locker Room te vestigen in de sportmarkt. In Engeland is er de stevige concurrentie van JJB Sports en in de rest van Europa van onder andere Intersport, Sport Zone of Decathlon.