TOP

Flavourites Live zorgt voor offline contact met webshops

Vrijdag 18 november opende Flavourites Live voor de derde keer haar deuren. Meer dan 160 webwinkels verkochten hier tot en met 20 november live hun producten. "We merken dat we meer online verkopen als consumenten ons merk eerst een keer gepast en gevoeld hebben."

Een grotere locatie, ruim twintig extra webshops en echte pop-up stores: offline webshop-event Flavourites Live vond dit jaar voor de derde keer plaats en groeit succesvol. Het is als webshop zonder stenen winkel een goede manier om ‘real life’ in contact te komen met de doelgroep. Mariëlle Pieterse van HouseofDots.nl: “Je hebt als webwinkel veel contact met klanten via de mail, maar het is ook goed om ze een keer persoonlijk te ontmoeten.”

Meer omzet door offline activiteiten
Pop-up stores, thuisparty’s en verkopen op beurzen: het aantal webshops dat zich fysiek laat zien is groeiende. Uit rondvraag van Textilia blijkt dat deze activiteiten niet alleen goed zijn voor meer naamsbekendheid, ook de omzet stijgt. “We merken dat we meer online verkopen als consumenten ons merk eerst een keer gepast en gevoeld hebben”, vertelt webshop eigenaresse Conny Troost. “Mensen blijven toch een beetje huiverig om kleding online te kopen van nieuwe merken die ze nog nooit in het echt gezien hebben.” Ook Mireille Geijsen van slow fashion merk I-did beaamt dit. “Regelmatig krijgen we tijdens offline evenementen opmerkingen van consumenten dat de kwaliteit van onze kleding zo mooi is. Op foto’s komt dit vaak toch niet tot zijn recht.”

Flavourites
Flavourites Live is één van de onderdelen waarmee ook Flavourites zich fysiek laat zien. De verzamelwebsite met leuke webshops gaf op Textilia Mode Experience een presentatie over hun crossmediale inzet. De website viert in februari 2012 haar vijfde verjaardag met een restyling van de site en cadeaus voor bezoekers.