TOP

Dyanne Beekman gaat internationaal

Modeondernemer Dyanne Beekman gaat haar concepten uitrollen in de rest van Europa. Duitsland is het eerste land dat kennis gaat maken met de Nederlandse fashionondernemer, imagostyliste en presentatrice.

Na de expansie in Duitsland hoopt de Beekman Group verder te kunnen groeien naar landen als Zweden en Frankrijk. Volgens Dyanne Beekman  is er een grote kans  dat de concepten daar ook aanslaan. In een persbericht van de Beekman Group zegt ze hierover: “Ik heb de vrouw altijd op de eerste plek willen zetten door het beste uit haarzelf én haar garderobe te halen. Dat concept werkt in Nederland. Waarom zou dat dan niet in Duitsland, Zweden of Frankrijk kunnen werken?”

Jas tot Tas

Het concept dat wordt uitgerold in Europa is het door Beekman ontwikkelde  ´Jas tot Tas fashionconcept´. Haar zes kledinglabels, DYANNE, DYANNE+ en de vier lijnen die bij lingerieketen Livera te koop zijn gaan internationaal. Maar ook haar boek N1 wordt, in het kader van internationalisering,  vertaald in het Duits en Engels. Het Youtubekanaal, fashion in focus, wordt ook in gereedheid gebracht voor het buitenland. Andere takken van de Beekman Group  zoals workshops en trainingen voor het bedrijfsleven, fashion events en bedrijfskleding gaan ook internationaal.

 

Financiering

Het Haagse investeringsfonds BB Capital heeft een minderheidsbelang in de onderneming genomen om de beoogde groei mogelijk te maken. De investeringsmaatschappij ziet veel potentie in de onderneming van Dyanne Beekman en is ervan overtuigd dat het door haar ontwikkelde ‘jas tot tas fashionconcept’ succesvol kan worden uitgerold in Europa. Volgens Susan van Koeveringe, CEO van BB Capital, heeft Dyanne Beekman een uniek concept dat heel veel mogelijkheden biedt en gereed is voor groei. Behalve de benodigde financiën brengt BB Capital ook de kennis en het netwerk om in het buitenland verder te kunnen groeien. Tevens zal haar partner Frans ten Berge, ex-topman van C&A, tevens voormalig directeur Duitsland van dit kledingconcern, toetreden tot de directie van de Beekman Group.

 

Digitaal

Behalve in de internationale groei van het bedrijf gaat de Beekman Group ook investeren in nieuwe digitale marketingconcepten voor tablets en smartphones. Maar ook worden er nieuwe concepten voor bedrijfskleding ontwikkeld. Nieuwe concepten voor IT gaan het mogelijk maken om bestaande en nieuwe content zoals de website en het Youtubekanaal gereed te maken voor het buitenland.

 

Bekendheid

Dyanne Beekman verkreeg landelijke bekendheid door haar werk als imagostyliste van verschillende artiesten, presentatoren en politici. Ook is ze bekend als presentatrice van de televisieprogramma’s: Look of Love, Wat je ziet ben je zelf, Passion for Fashion en Looking Good.