TOP

Dstrezzed opent eerste winkel in Nederland [interview]

Mannenmodemerk Dstrezzed zet in op retailexpansie en een andere uitstraling. In Groningen opende het label onlangs zijn eerste winkel. Textilia sprak brand manager Kay Zwijsen over de nieuwe ontwikkelingen.

De Zwanenstraat in Groningen is sinds kort een monobrand store rijker: die van het Nederlandse mannenmodemerk Dstrezzed. Op de tachtig vierkante meter winkeloppervlakte is de volledige collectie te vinden, vertelt brand manager Kay Zwijsen. Voor de nieuwe zaak werkt Dstrezzed samen met Clement Popma van de in Groningen bekende mannenmodewinkel Cledingraad. “Hij kent de stad door en door en staat volledig achter ons merk.”

Fantastische marketingwaarde

De recent geopende winkel in Groningen is de tiende brandstore voor het merk. De andere negen winkels zijn gevestigd in het buitenland: Antwerpen, Ibiza, Mallorca en zes in Moskou. Was het een bewuste keuze om eerst winkels in het buitenland te openen? “Nee, het is eigenlijk zo gelopen omdat we daar zijn gestart met partners of distributeurs,” aldus Zwijsen.

De eerste Nederlandse winkel is zeker niet de laatste. Er liggen plannen om een winkel in Amsterdam te openen, alleen is nog onduidelijk wanneer en waar. Zwijsen: “We zijn hard op zoek naar een mooi pand in Amsterdam, maar dit willen wij niet overhaasten.” Daarnaast blijft de ambitie om in het buitenland te groeien. “Doelstelling is om in de belangrijke EU-steden een Dstrezzed-winkel te hebben, omdat dit een fantastische marketingwaarde heeft – consumenten kunnen zo het beste kan zien wie wij zijn en wat wij willen uitstralen en het vergroot de zichtbaarheid. Maar wanneer weten we nog niet. Over diverse locaties wordt met verschillende partners gesproken.”

 

Nieuwe look & feel

 

Onlangs pakte Dstrezzed ook de identiteit en uitstraling van het merk aan. De nieuwe look & feel is strakker en heeft iets minder het ‘vintage’ gevoel van voorheen. Vanaf de Pitti Uomo in Florence meldde Textilia al dat het logo, het bedrijfsprofiel en de retailconcepten onder handen zouden worden genomen. Nu worden alle winkels en shop-in-shops voorzien van het nieuwe concept. 

“We hebben de winkeluitstraling een update gegeven met onder meer een nieuw kleurenpalet bestaande uit wit, nachtblauw en messing,” vertelt Zwijsen. Die nieuwe look & feel is ook al toegepast in de winkel in Antwerpen, die nu als een blauwdruk geldt voor de winkels in andere steden.

 

STOREANTWERPEN_0361

 

STOREANTWERPEN_0013
De nieuwe look en feel van de Dstrezzed-winkel in Antwerpen