TOP

Dolce&Gabbana hekelen goedkope samenwerkingen

De Italiaanse ontwerpers Stefano Dolce en Domenico Gabbana vinden samenwerkingen met goedkope winkels als H&M niet chic.

Volgens het duo kunnen goedkoop geproduceerde collecties niet voldoen aan de verwachte standaard van high end mode en mist de kleding klasse.

Elegantie
Dolce&Gabbana zeggen te staan voor elegantie en kwaliteit. “En die eigenschappen zijn ver te zoeken bij kleding die wordt gemaakt door bedrijven die razendsnel de ene na de andere look produceren. Je kunt geen hoogstaande kwaliteit verwachten voor twintig euro”, aldus het ontwerpersduo.

Chic
Eerder dit jaar maakten de ontwerpers bekend te stoppen met de jongere en goedkopere lijn D&G. De mannen richten zich vanaf nu volledig op de luxueuze en chique lijn. Ook zal de aandacht van de heren nog regelmatig liggen bij de niet zo chique rechtszaak over belastingfraude, waarin de twee verwikkeld zitten.

Economie
Volgens Womens Wear Daily laten de ontwerpers zich niet verleiden tot commercieel aantrekkelijke samenwerkingen, ondanks de wereldwijde economische recessie. Het bedrijf slaagt er nog steeds in commercieel succes te boeken. Dolce&Gabbana bestaat inmiddels meer dan 25 jaar en behaalt een jaaromzet van 1.46 miljard dollar.