TOP

Hoe gaat het met Eddy’s Jackets?

Het Nederlandse jassenmerk Eddy's Jackets, dat veel in jeans(gerelateerde)winkels wordt verkocht, heeft hard gewerkt aan een nieuwe uitstraling en verbeterde collectie. Textilia sprak met directeur Maurice de Louw.

Hoe gaat het?

Directeur Maurice de Louw: “Goed, al raakt de crisis ook ons. We hebben ondanks dat toch een kleine groei doorgemaakt en klanten blijven ons trouw, omdat we een hoge servicegraad bieden en nauw met ze samenwerken om een goede doorverkoop te realiseren. Het merk heeft bovendien een nieuwe uitstraling en klanten reageren hier goed op.”

Wat is er veranderd?

Eddy’s Jackets heeft weer een eigentijdse uitstraling, wat terug te zien is in de collectie van winter 2012. We hebben een nieuw logo en nieuwe huisstijl. Het stylingteam is uitgebreid waardoor er nog meer kennis en ervaring in huis is. Zo weten we beter hoe we de collectie beter kunnen finetunen voor de klant. Ook het verkoopteam is uitgebreid om meer aandacht voor de klant te hebben. We willen een hogere servicegraad bieden met mensen die passie hebben voor het merk.”

Hoe omschrijf je de nieuwe uitstraling?

“We zijn weer een echt jassenmerk. Er is optimaal aandacht besteed aan details en comfort. De jassen zijn casual, commercieel en goed draagbaar voor een grote doelgroep. Er is dus meer oog voor detail, een duidelijker beeld, een hoger kwaliteitsniveau en meer creativiteit. We zijn een echte jassenspecialist en houden ons vast aan onze grootste kracht. Door ons puur te richten op de ontwikkeling van de perfecte jas, worden we steeds sterker in dit specialisme.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland?

“Ongeveer 300, zoals Noos in Haarlem, Biggles in Den Bosch, Vrouw Women’s Wear in Horst, Loco Mare in Dronten en Lieto Fashion in Breda. Internationaal hebben we zo’n 500 verkooppunten, dit blijft stabiel. Nederland zien we nu als groeimarkt en pas op termijn denken we aan uitbreiding in het buitenland.”

Wat is op dit moment hét item uit de collectie?

“Wat bij ons eigenlijk altijd goed loopt zijn de leren jassen, daar staan we inmiddels bekend om. Daarnaast is de korte trenchcoat in een soepele stof met metallic coating één van de bestsellers van zomer 2012 (zie ook foto).”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?

“We hebben een spectaculaire nieuwe wintercollectie ontwikkeld, met uitbreiding in breisels en vesten, die wel outdoor gerelateerd zijn. Daarnaast wordt het verkoopteam uitgebreid in Nederland en met vaste mensen in Duitsland voor bepaalde regio’s. We gaan een social media programma opstarten, en de website een nieuwe uitstraling geven.”