TOP

Denoism en LokalHeroz bundelen krachten: ‘We willen de favoriete winkel van lokale helden zijn’

Half januari liet Joël Ferdinandus (ex-INretail) weten terug de retail in te gaan en samen te gaan werken met Marco Ouwerkerk, eigenaar van de Rotterdamse winkel Denoism. Nu heeft het duo de nieuwe naam en het vernieuwde concept van de winkel onthuld: “We brengen twee sterke merken samen.”

Het vernieuwde Denoism heet vanaf heden Denoism For LokalHeroz. Joël Ferdinandus, die half januari na zijn vertrek bij INretail zijn terugkeer in de retail al aankondigde, vertelt: “Toen ik met Marco Ouwerkerk in gesprek raakte over een eventuele samenwerking, hadden we het erover dat het jammer is dat LokalHeroz er niet meer was. Denoism is een sterk merk en LokalHeroz was dat destijds ook. Gaandeweg kwamen we tot de conclusie dat die twee sterke merken moeten laten samenkomen.”  

IMG_1612

‘Nieuwerwetse’ man

Behalve een nieuwe naam heeft de mannenmodewinkel aan de Hofbogen in Rotterdam een vernieuwd concept. Zo richt de winkel zich vanaf nu niet alleen meer op ‘denimfreaks’ die op zoek zijn naar gespecialiseerde merken, maar ook op een wat bredere groep eigentijdse mannen. Ferdinandus: “Het moet een soort clubhuis voor de ‘nieuwerwetse’ man worden. Een plek waar mannen elkaar ontmoeten, inspireren en geïnspireerd kunnen worden.”

Ook de winkelinrichting is aangepakt, met onder meer als resultaat dat in de afgesloten ruimte midden in de zaak – voorheen het jeansatelier – elke maand een merk in de spotlight staat. Voor de eerste keer is dat het merk Tiger of Sweden. ‘Het is de bedoeling dat we elke maand iets anders presenteren in deze ruimte. Dat kan een collectie zijn van een ander modemerk, maar ook net zo goed de ‘verkoop van appartementen in een nieuw te bouwen wolkenkrabber.” De rest van de winkel is aangevuld met een aantal bekende en voor het grote publiek misschien nog minder bekende merken die goed bij het nieuwe concept passen, zoals Goosecraft, Drykorn maar ook Nanamica en Private White V.C. en bijvoorbeeld de stoere parfums van Gri-Gri.

Diner

Om mannen te binden aan hun winkel willen Ouwerkerk en Ferdinandus speciale events organiseren voor hun clientèle. Zo hielden zij maandagavond – ter lancering van het nieuwe concept een diner voor de 25 best geklede mannen van Rotterdam in het voorin de winkel gelegen café, waar voor de gelegenheid werd samengewerkt met het Rotterdamse Restaurant Zotte. “We worden geïnspireerd door oude films en muzikanten, maar ook door gewone mannen op straat. We willen dat soort mannen beter leren kennen en hen interviewen over hun persoonlijke stijl. Op deze manier willen we een relatie met ze aangaan en we hopen natuurlijk dat we hun nieuwe lievelingswinkel mogen worden.”

Denoism Joel en Marco
Marco Ouwerkerk (links) en Joël Ferdinandus van Denoism for LokalHeroz

Denoism nieuw3
De nieuwe winkelinrichting van Denoism for LokalHeroz