TOP

Hoe gaat het met Stehmann?

Bodewes Fashion is al meer dan dertig jaar importeur van het Duitse broekenmerk Stehmann in Nederland. Het vrouwenmodemerk is inmiddels een vaste waarde bij veel winkels, maar Bodewes wil het aantal verkooppunten de komende jaren verder uitbreiden.

Het is niet toevallig dat Bodewes Fashion de importeur is van broekenmerk Stehmann, dat dezelfde naam heeft als directeur Mirjam Stehmann. Toen haar vader in de jaren tachtig mede-eigenaar werd van het agentuur, vond hij zichzelf vanwege zijn achternaam de aangewezen persoon om Stehmann te gaan verkopen op de Nederlandse markt. En zo geschiedde. Sinds 1987 is Bodewes de Nederlandse importeur.

Waar staat Stehmann na meer dan dertig jaar in Nederland?

Astrid Brouwer, labelmanager van Stehmann bij Bodewes Fashion: “Op dit moment hebben we ongeveer 100 verkooppunten verspreid over heel Nederland. We hebben klanten die al jaren trouw de basismodellen inkopen. De weidewinkels en boetieks kopen de modische broeken in. De laatste jaren zien we vooral in deze laatste categorie een enorme groei.”

Hoe ziet de collectie er uit?

“Met twee collecties per jaar en een goede B2B shop kunnen we de markt goed bedienen. Stehmann heeft een uitgebreide collectie, met basisbroeken vanaf €49,95 tot modische modellen van €159,95. De collectie heeft een gedetailleerde styling met prints, jacquards, ruffles, ruiten en uitgewerkte details met onder andere Swarovski-kristallen. Daarnaast is er een sterke basiscollectie, waarvan sommige modellen in 26 kleuren verkrijgbaar zijn. De Ina, Loli of Igor zijn bestsellers.”

Stehmann_HW18_Marga-702 Stehmann_HW18_Wellington2-802

Waarmee onderscheidt het merk zich?

“Pasvorm en comfort staan bij Stehmann voorop. De broeken hebben veelal een aangesneden tailleband en elastiek in de taille. De materialen voelen comfortabel aan en bevatten lycra, zodat de broeken heerlijk dragen en een perfecte pasvorm hebben voor iedere vrouw. Daarnaast onderscheidt het merk zich door de styling. De doelgroep is breed. Het leuke is dat Stehmann van oorsprong uit de klassieke hoek komt, maar ik zie dat het tegenwoordig steeds jonger gedragen wordt.”

Wat is belangrijker: basis of mode?

“De basismodellen blijven belangrijk . Maar we zien wel een verschuiving, want de collectie is de laatste jaren sterk veranderd door meer te focussen op modische modellen. Die worden goed opgepakt door zowel bestaande als nieuwe klanten. En dat zien we zeker terug in onze verkopen.”

Wil je groeien met Stehmann in Nederland?

“Onze huidige klanten zijn zeer tevreden over Stehmann. Maar we willen het aantal verkooppunten zeker uitbreiden. Ik denk dan aan 20 tot 25 nieuwe verkooppunten per seizoen. We hebben het doel om Stehmann nog sterker op de kaart te zetten.”

Stehmann_HW18_Lousiana4-740

In Textilia 1 van 2018, die op 12 januari 2018 verscheen, lees je een uitgebreid profiel over Bodewes Fashion, dat naast Stehmann ook de merken Soaked in Luxury, Inwear, Part Two, Nü Denmark, Nör Denmark en InFront in Nederland vertegenwoordigt.