TOP

De toekomst van de digitale kassabon

Friends of Retail doet in het eerste kwartaal van 2014 onderzoek naar de mogelijkheden van de digitale kassabon binnen de retail in de Benelux. In Amerika en Engeland wordt de bon al naar de klant gemaild.

Krijgen consumenten na een aankoop de bon voortaan per mail toegestuurd? Dat onderzoekt adviesbureau Friends of Retail in opdracht van Y-Receipts, een Engels bedrijf dat is gespecialiseerd in de digitale kassabon. Na het eerste kwartaal van 2014 zal blijken of we de digitale kassabon binnenkort gaan zien in de retailmarkt in de Benelux.

Voordelen

De digitale kassabon is niet alleen groen (want geen papier), maar biedt de retailer tevens een legio aan marketingmogelijkheden. Het toesturen van de kassabon vormt immers een extra vorm van communicatie met de klant. De retailer heeft voortaan het e-mailadres van elke klant én kan verschillende advertentieboodschappen met de e-mail meesturen. Bovendien raakt een kassabon minder snel kwijt.

Toekomst

Alex Kayser, de ondernemer die 2009 in Engeland een start maakte met Y-Receipts, is bijzonder verheugd dat een ervaren partij als Friends of Retail het onderzoek voor hem gaat uitvoeren. “Wij willen voordat we definitief in het vaste land van Europa gaan investeren meer weten over onze mogelijkheden. Wij zijn al voor 99% overtuigd van de kansen van ons Epos onafhankelijke systeem. Het onderzoek moet ons de laatste bevestiging geven.”

Zou jij willen werken digitale kassabonnen?