TOP

De sport in het kort

De opening van een nieuwe sportzaak, een bekend gezicht en opvallende co-producties. In deze 'De sport in het kort' vier merken met elk hun eigen nieuws.

Sport 2000 Grave

Zaterdag 12 maart was het dan zover. Na een aantal hectische weken van uitverkoop en verbouwen heeft Emily Noor zaterdag de deuren geopend van hun nieuwe winkel in Grave. Emily heeft ervoor gekozen om zich bij de Sport 2000 keten van Euretco aan te sluiten, omdat zij gelooft in de kracht van de formule met alle ondersteuning die daarbij hoort . Emily heeft samen met haar team de hele winkel geschilderd en vloeren vervangen. De winkelpui werd voorzien van reclame op maat en het Sport 2000 VM-team heeft de winkel tot in de puntjes aangekleed. De Brabanders bleken tijdens de opening erg onder de indruk te zijn van de nieuwe sportzaak in Grave.

Bekend gezicht

Carbone Sport maakt sportkleding waar vrouwen zich comfortabel en zelfverzekerd in voelen voor, tijdnes en het sporten. De collectie onderscheidt zich door brede manchetten en boorden, functionele voile, hoge kwaliteit Italiaanse stoffen en mooie elastische joggings. Het Nederlandse sportmerk voor de sportieve vrouw, Carbone Sport, heeft in voormalig tophockeyster Minke Booij het gezicht gevonden voor haar collectie. Minke Booij speelde 227 interlands voor het Nederlands dames hockeyelftal en nam als aanvoerster van het Nederlands team afscheid na het behalen van een gouden medaille op de Olympische Spelen in Beijing 2008. Om ook na haar loopbaan als tophockeyster in vorm te blijven kiest Minke voor Carbone Sport, zo laat het Nederlands sportmerk via een persbericht weten.

Deutsche Mannschaft
Oranje’s meest gevreesde tegenstander wordt op indrukwekkende wijze getoond in een nieuwe tentoonstelling ‘Die Deutsche Mannschaft’ in het Voetbal Experience in Middelburg eind april. De Duitse expositie komt tot stand in samenwerking met de Duitse Voetbalbond. De voetbalbond heeft plannen om in Dortmund een gelijke attractie als Voetbal Experience te realiseren. Deze zou in 2014 klaar moeten zijn. De Duitse voetbalbond heeft zich inmiddels laten informeren bij Voetbal Experience en is mede daardoor enthousiast geraakt om mee te werken aan deze expositie. De expo is een aanvulling op de NL-D zone. Een zone waarin de voetbalrivaliteit tussen Nederland en Duitsland te zien is. De Duitse Expo laat ‘Die Deutsche Mannschaft’ door de jaren heen zien; van hoogtepunten, overwinningen en bijzondere momenten.

Sterke samenwerking

Het boardsports merk Brunotti is een samenwerking aangegaan met radio 538. De samenwerking tussen beide merken is ontstaan door de sponsoring van de 538 wintersportweek naar Sölden eind januari. Aankomende zomer en winter zal de samenwerking zich verder uitbreiden. Brunotti zal voor kleding zorgen tijdens de actie “538 voor War Child” en de Brunotti radio commercials zullen vanaf aankomende winter te horen zijn op radio 538.