TOP

De sport in het kort

Een geslaagde fietsvakbeurs, een comeback op het voetbalveld en een ludieke Facebook zoektocht. In deze 'De sport in het kort' drie merken met elk hun eigen nieuws.

Bike expo 2011: geslaagde rit

Ruim 6.500 professionals uit meer dan 50 landen reisden dit jaar af naar het New Munich Trade Fair in München om van 21 tot en met 24 juli de nieuwste trends en innovaties uit de internationale fietsindustrie te bekijken. In vergelijking met 2010 registreerde de organisatie een 14 procent toename in het aantal beursbezoekers. Ook consumenten wisten Bike Expo te vinden. Gedurende het weekend stroomden de beurshallen vol met 15.000 fietsfanaten.
Een totaal van 301 exposanten uit 22 landen presenteerden hun innovaties, 17 procent meer dan in 2010. Volgens de organisatie worden velen van hen aangemoedigd door de detailhandel. Zij zijn in hoge mate bereid om orders te plaatsen. In 2012 zal de fietsvakbeurs plaatsvinden van 16 tot en met 19 augustus en verder gaan onder de nieuwe naam ‘Ispo Bike’.

Comeback op voetbalveld

Cruyff Sports wist enkele jaren geleden succesvol functionele schoenen voor zaal- en straatvoetbal te herlanceren. Halverwege 2011 herhaalt het merk hetzelfde trucje op het voetbalveld met twee nieuwe schoenen: de Match en de Campéon.
De Match is geïnspireerd op het model met dezelfde naam uit de jaren ’80. Het is een authentieke voetbalschoen met ronde noppen in de doorgestikte zool. Het bovenwerk is een mix van Italiaans kalfsleer en kangoeroeleer. De binnenvoering is een technische nylon die volgens het merk ‘ademt en vormvastheid waarborgt’. Ook staat de handtekening van Johan Cruyff erop. Het model Campéon heeft een kalfsleren bovenwerk en eveneens ronde noppen. Het c-flash logo aan de zijkant is hetzelfde logo als die in de jaren tachtig op de schoenen van Van Basten en Bergkamp stonden afgebeeld.

Ludieke Facebook zoektocht van BB

Björn Borg (BB) Underwear moedigt fans over de hele wereld aan om hun perfecte match te vinden met behulp van een wetenschappelijke test die op Facebook is gezet. De twee mensen die elkaars meest complete tegenstelling zijn, winnen een reis naar New York waar ze een ontmoeting zullen hebben met de twee tennislegendes, Björn Borg en John McEnroe.   Het experiment maakt deel uit van een globale campagne voor een limited edition collectie van vier verschillende ondergoed modellen. Twee daarvan werden ontworpen door Björn Borg en twee door John McEnroe. De collectie zal in de winkels liggen vanaf augustus en 4 procent van de opbrengst zal geschonken worden aan de John en Patty McEnroe Stichting.