TOP

Damo maakt plannen Jobis en Isabell bekend

Damo gaat het hoogwaardige vrouwenmodemerk Jobis grondig herstructureren. Het Isabell krijgt een jongere lijn en shop-in-shops.

Jobis werd deze zomer overgenomen van Seidensticker. “In het merk was door Seidensticker veel geïnvesteerd, zonder de bedrijfsstructuur aan te passen aan de omzet”, verklaart Berghaus Fashion Group CEO Johann Knöbl, moederbedrijf van Damo aan TW Network. Het merk met 100 werknemers is nu goed voor een omzet van 20 miljoen euro. Het plan voor 2009 is om het aantal arbeidsplaatsen te verkleinen naar 35 om daarmee 15 miljoen euro omzet te behalen.

Het sportievere jassenmerk Isabell dat in juni werd overgenomen van de failliete firma Köhler & Krenzer behaalde op de voororders voor zomer 2009 een kleine plus, vooral in Belgie en Nederland. Isabell heeft 600 verkooppunten waarvan de helft in Duitsland. Er komt een jongere modieuze lijn met twintig stijlen. Damo wil het aantal shop-in-shops uitbreiden. Daarvoor is een nieuw concept ontwikkeld.