• No products in the cart.
TOP

Circle of Gentlemen: “Pitti is de nummer één beurs voor ons” *

Om alvast in de stemming te komen voor de Pitti Uomo, spreekt Textilia met Nederlandse merken die over een paar weken op deze mannenmodebeurs zullen staan. Deze week bellen we met Circle of Gentlemen.

Circle of Gentlemen is een van de negentien Nederlandse merken die van 12 januari tot en met 15 januari 2016 op de Pitti Uomo staan. Marc van Amstel, international sales manager van mannenmodemerk Circle of Gentlemen, staat ons te woord over hun deelname aan de 89ste editie van deze beurs. 

Wat betekent Pitti Uomo voor jullie?

“De Pitti is de nummer één beurs voor ons. Dat is waar diverse afzetkanalen uit de top van de premium mannenmodewereld, zowel onafhankelijke retailers als de toonaangevende warenhuizen, samenkomen. Ik ben blij dat we daar onderdeel van uit mogen maken. Het is dé beurs om je als merk internationaal te profileren.”

En heeft de Pitti jullie veel nieuwe klanten opgeleverd?

“Jazeker, het draagt absoluut bij aan de internationale exposure van ons merk. Door Pitti kom je sneller in contact met retailers die normaliter minder makkelijk te bereiken zijn. Zo hebben wij aan de afgelopen edities van Pitti belangrijke klanten als Nordstrom, Breuninger en Stanley Korshak overgehouden.”

Hoe bereiden jullie je voor op de Pitti?

“Door allereerst heel goed te luisteren naar de markt en de feedback vanuit dit markt te gebruiken om je collecties mede vorm te geven. Uiteraard moeten we zorgen dat de collectie op tijd af is, dat alle marketinguitingen zoals foto’s, lookbooks en dergelijke in orde zijn. Daarnaast benaderen we van te voren onze klanten en prospect-klanten zodat ze ons weten te vinden op de beurs.”

Hebben jullie een bepaalde focus voor de komende editie van Pitti?

“Wij focussen ons vooral op onze nieuwe collectie. Op de Pitti presenteren wij een nieuw concept, waarmee we inspelen op de verschillende wensen van onze klanten. Het is nu mogelijk om cross-overs te maken in de verschillende modellen, kwaliteiten en kleuropties. Hierdoor heeft de retailer de mogelijkheid meer te variëren in kleur, materiaal en fit. Zo kan een klant nu kiezen voor bijvoorbeeld een colbert of shirt in de kleuren die aansluiten bij het kleurenthema van zijn of haar selectie.” 

Wat kunnen we van jullie stand verwachten?

“Net als de voorgaande editie, hebben we een stand met een strakke look maar wel met die warme, nostalgische uitstraling die mensen van ons gewend zijn. Ook staan we, net als afgelopen zomereditie, stuk meer naar voren in de grote centrale hal. Dit heeft tijdens de vorige Pitti gezorgd voor 300% meer bezoekers ten opzichte van de editie daarvoor.