TOP

CB en Fashionwheels bundelen krachten in fashion logistiek

Logistieke dienstverleners CB en Fashionwheels gaan hun krachten bundelen. De partijen hebben de intentie om hun fashion logistieke activiteiten onder te brengen in een joint venture.

‘Wij zijn in 2012 gestart met het uitbreiden van onze diensten naar nieuwe markten naast de boekensector en hebben een stevige ambitie in de fashion-markt’, legt Hans Willem Cortenraad, CEO van CB uit. ‘Samenwerking met Fashionwheels helpt ons deze ambitie te verwezenlijken en past bij ons streven om in 2015 ruim een kwart van onze omzet in nieuwe sectoren te realiseren.’

Door de krachtenbundeling kan CB/Fashionwheels één van de leidende spelers in de fashion logistiek in West-Europa worden. Samen bieden de partijen complete logistieke oplossingen voor groothandels en retail op het gebied van warehousing, inkomende en uitgaande goederen en e-commerce logistiek.

Fashionwheels is opgericht in 1996. Inmiddels heeft het zo’n 350 medewerkers en opereert vanuit circa 75.000 vierkante meter magazijnruimtes in Helmond. Fashionwheels biedt diensten binnen de mode-logistiek variërend van lucht- en zeevracht, warehousing, voorraadbeheer, douane- en fiscale afwikkeling, e-commerce logistiek en winkeldistributie door heel Europa.

Mark Fransen, CEO en medeoprichter van Fashionwheels: ‘De groeiplannen van Fashionwheels zijn sneller haalbaar als we onze logistieke processen verder optimaliseren, onder meer door verdergaande mechanisatieoplossingen en uitbreiding van het dienstenpakket. CB heeft een aantal van deze zaken al gerealiseerd in andere markten. Fashionwheels heeft specifieke kennis van de fashion markt en de infrastructuur in huis die nodig is voor dit specialisme binnen de logistiek. De combinatie van beide bedrijven biedt enorme mogelijkheden.’