Burberry haalt ‘zelfmoordtrui’ uit collectie, Lil Kleine lanceert kledinglijn en Tilburg bouwt voort op grote namen
Lil Kleine lanceert zijn kledinglijn Jorik (hoofdbeeld)
Jorik Scholten, ook wel bekend als Lil Kleine, lanceert op 28 februari zijn eigen kledinglijn onder de naam Jorik. In een persbericht laat Scholten weten dat hij een collectie wilde maken waar hij zich zelfverzekerd en comfortabel in voelt: “Het staat voor mij voor hoe ik me voel, hoe ik leef, waar ik voor sta en wat ik wil uitstralen.” De hele collectie wordt voor het eerst gepresenteerd tijdens zijn fashion show. Na de lancering zijn alle items op 1, 2 en 3 maart te verkrijgen in een pop-upstore in het Art’Otel tegenover Amsterdam Centraal. De collectie is stoer en eigentijds, maar tegelijkertijd voelt het luxueus en sophisticated, zo licht Scholten toe: “Tegenwoordig is de grens tussen streetwear en high-end fashion praktisch vervaagd.”
Burberry haalt ‘zelfmoordtrui’ uit de collectie
Tijdens New York Fashion Week toonde Burberry een trui met een wel erg opmerkelijke versiering: een strop om de nek. De inmiddels omstreden ‘zelfmoordtrui’ is uit de collecties gehaald van Burberry na de ophef die het op social media veroorzaakte, zo schrijft RTL Nieuws. Model Liz Kennedy deelde op Instagram haar mening over de trui, en dat ze zich schaamde dat ze mee had gelopen in de show van Burberry: “Zelfmoord is geen mode. Een groot merk als Burberry, dat getypeerd wordt als een classy merk, had de gelijkenis niet over het hoofd moeten zien.”
Burberry heeft de trui direct uit de collectie gehaald. Tegen Foxnews biedt de baas van het modemek, Marco Gobetti, zijn excuses aan: “We bieden onze excuses aan voor alle ophef die we hebben veroorzaakt.”
Tekst loopt door onder de foto
Tilburg bouwt voort op grote namen
De afgelopen jaren heeft Tilburg winkels verwelkomd van onder andere Decathlon, Hudson’s Bay en Primark. Tegen Retailtrends vertelt Michiel van Hoof, strategisch accountmanager van de Tilburgse binnenstad: “De belangrijkste namen zijn nu binnen. Daarop gaan we voortbouwen.” Momenteel ondergaat de binnenstad van Tilburg een flinke metamorfose, waarbij onder andere het Pieter Vreedeplein en de Emmapassage zijn verbonden via een nieuwe winkelstraat. Wat nu nog op de planning staat, is het hogere segment. Binnenstadsregisseur Stefan van Aarle: “Wil je de volgende stap zetten als retailstad, moet je het hogere segment aan je binden. Dat hoeft niet extreem hoog te zijn, maar een Van Lier of Van Bommel erbij zou mooi zijn.”
Diesel Red Tag werkt samen met Gosha Rubchinskiy
Diesel Red Tag heeft in een persbericht een samenwerking aangekondigd met de Russische kunstenaar en modeontwerper Gosha Rubchinskiy. Het project draagt de naam Diesel Red Tag x GR-Uniforma en wordt gepresenteerd op 9 mei in Venetië tijdens de opening van de Kunstbiënnale. Rubchinskiy verzorgt er een kunstvoorstelling bij. De kunstenaar ontwerpt een capsule denimcollectie voor het Diesel Red Tag platform. Tien jaar lang bracht Rubchinskiy collecties uit onder zijn gelijknamige merk, vanaf 2018 ontwerpt hij alleen nog collecties als onderdeel van kunstprojecten.
Wehkamp introduceert eigen babycollectie
Op de eerste dag van de Negenmaandenbeurs toont Wehkamp de allereerste eigen babycollectie aan het grote publiek. De lijn, genaamd Beasty, is vanaf dat moment ook beschikbaar in de online shop, zo schrijft Bengels. De collectie is voor de allerkleinsten bedoeld en de matenrange loopt van 50 tot en met 86. De Beasty collectie bestaat uit een boxpak, rompers, een pyjama, hydrofiele luiers, doeken, een set van monddoekjes, een set van washandjes, XL doeken, een badcape en slaapzakjes en dekens in diverse maten. Voor deze eerste items is voor een zwart/witte, unisex print gekozen. Prijzen variëren tussen de 2,50 euro en 25 euro.