TOP

Lancering: Pom by Katja

Op dinsdag 19 februari vierde Katja Schuurman haar verjaardag met vrienden, familie en een select groepje pers in Maris Piper in Amsterdam, het restaurant van haar vriend. Tegelijkertijd lanceerde ze haar collectie voor Pom Amsterdam, die vanaf deze maand in de winkels ligt. Textilia was erbij.

In de zomer van 2018 lanceerde vrouwenmodemerk Pom Amsterdam op Modefabriek en met een modeshow voor retailers de eerste collectie met Katja Schuurman: Pom by Katja. De actrice en presentatrice is nauw betrokken bij de ontwikkeling van de collectie en haar stijl, persoonlijkheid en reisverhalen komen terug in deze lijn. Op haar verjaardagfeestje op 19 februari in Amsterdam lanceerde ze de collectie nogmaals, aangezien die vanaf deze week in de winkels ligt. Sommige items zijn in de Pom-webshop zelfs al (bijna) uitverkocht.

Lancering Pom by Katja (10)

Katja snijdt met vriend en dochter de Pom-taart aan, waarvan de print uit de collectie komt.

Voor iedereen

Een groot deel van Katja’s vrouwelijke gasten kwam gekleed in een item van Pom by Katja naar haar verjaardagsfeestje, waar de actrice vertelde supertrots op te zijn. En daarmee wilde ze meteen duidelijk maken dat Pom geschikt is voor een breed publiek, inclusief haar eigen moeder. Zelf is ze gekleed in de witte bloes met de print met het aapje op het hondje, geïnspireerd door een foto uit haar moeders jeugd op Curaçao van haar hond met  aapje Keesje op zijn rug, en de koraalrode broek, die inmiddels één van de bestsellers uit de collectie blijkt. Ze heft het glas op haar verjaardag en op haar collectie met Pom-oprichters Liesbeth en Violet Lotgering, waarmee ze het superfijn samenwerkenvond.

Lancering Pom by Katja (8)

Katja met haar dochter en moeder, in dezelfde blouse, en de ‘founding sisters‘ Violet en Liesbeth.

Betrokken

Want volgens de ‘founding sisters’ was ze ook echt heel betrokken in het proces en heeft ze niet alleen haar naam aan de lijn verbonden. “Ze kwam bij het eerste gesprek al met allerlei schetsen en ideeën voor haar collectie. En ook daarna kwam ze geregeld bij ons langs om te overleggen en mee te denken. Alle prints hebben we zelf ontwerpen. Elke knoop werd bekeken. Ze is enorm betrokken. Katja is ook iemand die overal echt vol voor gaat. Daarom is het ook zo’n goede match.”

POM-Amsterdam SS19 POM by Katja campgain_LR11

Lanceringspakket

Nu is het de beurt aan de retailers, sinds deze week ligt de collectie in de winkels. Vrijwel alle 200 Pom-klanten in Nederland hebben de collectie van Katja ingekocht. “De lijn sluit aan op de thema’s in de rest van onze collectie, dus het is goed met elkaar te mixen”, zegt Violet. “Voor klanten is er een lanceringspakket om de lancering en de verjaardag van Katja te vieren. Een verrassingspakket met een speciale fles champagne, giveaways en pos-materialen. Hiermee kunnen ze reuring rond de collectie creëren in de winkel en op social media.”

Lancering Pom by Katja (13)

Retailtour

Op 16 maart gaan de twee zussen met Katja op een retailtour langs de drie winkels die het hoogst hebben ingezet op deze collectie: Rinsma Mode in Gorredijk, Van de Belt Modewereld in De Wijk en Distinto Fashion in Doetinchem. Voor andere klanten die boven een bepaald budget hebben ingekocht is er een personalized video voor hun social media waarin Katja over haar collectie vertelt en naar de betreffende winkel verwijst.

Vervolg

Tot nu toe is de collectie goed ontvangen: Liesbeth: “Vooral de bloesjes en de jurken met prints worden er meteen uitgetrokken. En het uni pak in koraal loopt ook heel goed. Sommige dingen zijn in onze webshop al bijna op. We hebben nog wel wat voorraad, maar die is niet eindeloos. We geloven liever in het creëren van schaarste. Katja draagt momenteel volop de kleding naar opnames, feestjes en interviews. Natuurlijk helpt dat mee bij de verkoop, maar retailers en consumenten zijn sowieso erg enthousiast over onze prints en de omslag die we hebben gemaakt naar kleding.” Komt er een vervolg? “Ja, het smaakt erg naar meer. Bij Katja ook. Het is juist zo leuk dat we het echt samen maken. Dus er komt voor volgende zomer zeker nog een collectie.”

Uit de collectie:

01_pom_ss19__katjaschuurman_DSC_4327_ 04_pom_ss19__katjaschuurman_DSC_5570_

Pom Amsterdam werd in 2011 als shawlmerk opgericht door de zussen Liesbeth en Violet Lotgering. Kenmerkend voor Pom zijn de prints, die worden ontworpen door Violet. Na een experiment met een jasjescollectie met voeringen met prints uit de shawlcollectie is er sinds herfst-winter 2018-2019 een kledingcollectie met jurken, bloesjes, blazers en een aantal pakken. Pom heeft momenteel 200 verkooppunten in Nederland en 600 over de grens.

15_pom_ss19__katjaschuurman_DSC_8460_