TOP

Bodyfashion & Modefabriek 2012

Hoewel Modefabriek niet bepaald een bodyfashion-mekka is, lieten enkele oer-Hollandse bodyfashionlabels zich ook deze editie van hun beste kant zien. Textilia nam een kijkje.

Het kleurrijke beenmodemerk Gen Like Us introduceerde een reeks nieuwe sublijnen. Arzu Visser: “We hebben in het verlengde van onze basiscollectie nu de Mix or Match-sneakersokken: die verkopen we in contrasterende duokleuren die onderling gemixt of -matcht kunnen worden. Daarnaast hebben we een nieuwe lijn casual sportsokken en een EK 2012-ontwerp.” Gen Like Us is nu in Nederland en bij enkele verkooppunten in België verkrijgbaar. Visser: “Per 1 februari van dit jaar zijn we ook in Duitsland verkrijgbaar, daar ben ik enorm trots op.”

Reuring

Claesen’s pakte bescheiden uit. Maarten Klaasen: “Onze klanten weten ons toch wel te vinden, we staan hier eigenlijk vooral om contact te hebben met de branche en onze klanten.” Vanaf dit voorjaar mikt Claesen’s op het hogere segment. “Met onze herenondermode gaan we iets nieuws introduceren: boxers met een heel hoge kwaliteit katoen. Als dat aanslaat willen we deze kant ook op met de bodyfashion voor vrouwen.”

Van onopvallende toeren was bij Fashion Juice’s Muchachomalo geen sprake. Modellen en gloednieuwe campagnebeelden zorgden voor de nodige reuring. Ook dit merk zit niet stil, aldus general manager Dave van den Bos. “Ik kan er nog niet al te veel over kwijt, maar er zit een monobrand store aan te komen op een toplocatie. Daar zijn we nu druk mee. We zitten niet stil en we willen laten zien dat je als fashion brand in beweging moet blijven. Deze winkel is dé gelegenheid om te laten zien hoe het volgens ons ook kan.”

Consumentennieuws

Beenmodemerk Bonnie Doon presenteerde drie verschillende collecties voor het nieuwste seizoen. Veel kleur en dessins tegenover naturel en aardse teinten. Joyce Strijker: “Het is een goede beurs, veel drukker dan een jaar geleden, we zijn erg tevreden. We moeten het sowieso van de wintereditie van Modefabriek hebben, dan is onze collectie een stuk groter.”

Naast de collecties is er ook handig consumentennieuws. “Sinds drie weken kunnen consumenten via de B2B-website doorverwezen worden naar een verkooppunt bij hen in de buurt.” Loungelife wil zich anno 2012 meer als lifestylemerk profileren. Dat gebeurt door knitwear, leren tassen en sjaals.

Daniëlle Luimes: “We blijven een loungemerk, maar met een focus op fashion. Die touch geven we aan de collectie door de stoere en casual accessoires. Daarom is Loungelife ook steeds meer in modewinkels te vinden, het draait niet meer alléén om bodyfashion.”