TOP

Bestseller vrouwenmode: Stijl Wyck in Maastricht

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Chantal Peters, eigenaresse van Stijl Wyck in Maastricht.

“Broeken met een grafische print doen het erg goed. Mensen willen iets zomers wat ze nu al kunnen dragen. Het weer laat natuurlijk niet al te zomerse kleren toe en een broek met een grafische print geeft toch een zomerse sfeer”, vertelt Chantal Peters, eigenaresse van Stijl Wyck in Maastricht. “We verkopen ze van verschillende merken erg goed maar die van Dutchess (€269) en By Marlene Birger (€267) steken er wel bovenuit. De pasvorm van beide merken is gewoon heel goed.”

“By Marlene Birger en Dutchess zijn sowieso goedlopende merken in onze winkel. By Marlene Birger heeft een speciale doelgroep en vooral ook een brede doelgroep. Met hun collectie spreken ze jong en oud aan en dat past ook bij de winkel. Cocoon is ook een topper. We zijn het enige verkooppunt van dit merk in Nederland. Daarbij zit het heel comfortabel en is de prijs-kwaliteitverhouding erg goed.”

Brede doelgroep
“Naast Stijl Wyck heb ik nog een andere winkel, Stijl Maastricht. Hier is het allemaal mee begonnen. De twee winkels versterken elkaar in plaats van dat ze elkaar beconcurreren. In Stijl Wijck bieden we eigenlijk dezelfde stijl aan als bij Stijl Maastricht, maar dan in een iets luxere variant. De leeftijd van onze consumenten verschilt enorm, vrouwen van 25 tot 65 slagen bij ons voor een mooie outfit.”

Social media
“We geven onze consumenten graag een beleving, social media is daar perfect voor. Via Facebook geef ik elke dag een ‘look of the day’. Zo probeer ik mensen te inspireren en duidelijk onze stijl laten zien, mensen kunnen zich er goed aan spiegelen.  Als we nieuwe kleren binnen hebben gekregen, verschijnen ze op social media. Ook via Twitter en Instagram geef ik een dergelijke beleving. Acht op de tien mensen bezoeken de winkel naar aanleiding van een foto op social media. Ik hou geen acties via Facebook, dat wil ik niet. Naast social media stuur ik mensen een nieuwsbrief en vaste klanten worden persoonlijk benaderd door een belletje of whatsapp.”

Inspiratie
“Ik haal overal inspiratie vandaan. Beurzen, reizen, blogs, creatief personeel maar ook klanten die mijn winkel bezoeken, inspireren mij. Je moet blijven vernieuwen. Ik bezoek vrijwel alle beurzen, als het uitkomt tenminste. De beurzen in Kopenhagen, Berlijn, Londen en Stockholm spreken mij erg aan. De Modefabriek is voor mij niet meer inspirerend, vaak heb ik dan alles al gezien op andere beurzen. Ook lees ik graag blogs, AfterDRK van Sabrina en de Lifestylehunters van Linda Tol vind ik fantastisch.”