TOP

Bescheiden groei voor Puma in tweede kwartaal

Sportkledingmerk Puma sluit het tweede kwartaal van 2010 af met een 2,5 procent omzetstijging dankzij de sterke euro en de stabiele verkoop van accessoires.

Puma’s omzet voor de maanden april, mei, juni steeg tot 615,4 miljoen euro, hoewel de verkoop op basis van constante wisselkoersen daalde met 4,8 procent als gevolg van te late productleveringen. De verkoop van Puma-artikelen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika viel terug met 7,2 procent tot 277,6 miljoen euro. (Puma zag echter een winststijging vóór de belastingen van 63,1 miljoen euro.)
In het schoenensegment viel de verkoop met 2,7 procent terug naar 321,2 miljoen euro. De kledingverkoop steeg met 2,3 procent naar 208,6 miljoen euro en de accessoireverkoop steeg met maar liefst 28,9 procent naar 85,6 miljoen euro.

Puma ambities

Puma verwacht voor het volledige kalenderjaar 2010 een verkoopgroei te kunnen rapporteren van een laag tot midden enkelvoudig cijfer. Puma’s Chief Executive Jochen Zeitz zegt dat Puma volgens plan heeft gepresenteerd in het tweede kwartaal van 2010. “We gaan ons nu focussen op een stabiele groei in de tweede helft van het jaar gebaseerd op de sterke vooruitzichten. Gezien de verbeterde economische situatie in de wereld, de getroffen maatregelen in de afgelopen 18 maanden binnen onze organisatie en productieproces met betrekking tot de nieuwe marktsituatie zijn wij als bedrijf vanaf volgend jaar klaar voor het weer oppakken van de eerder geplande bedrijfsuitbreiding.”