• No products in the cart.
TOP

Prijs voor By-bar, Joline Jolink lanceert vegan sneaker, Zalando breekt record

Modeontwerpster Joline Jolink komt met een vegan sneaker en vrouwenmodemerk By-bar sleept een FD Gazelle Award 2019 in de wacht. Verder: Zalando heeft een record geboekt met 1 miljard webostebezoeken. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 31 oktober.

Joline Jolink lanceert vegan sneaker

Modeontwerpster Joline Jolink heeft vegan en duurzaam vervaardigde sneaker gelanceerd, zo meldt ze in een persbericht. De sneaker is met de hand gemaakt in Portugal en mag het dierproefvrije Peta-keurmerk dragen. De sneaker – die de naam Future draag – is gemaakt van suède op basis van katoen in verwerkt, vegan leer en verschillende gerecyclede materialen. Zo bestaat het hielstuk uit oude plastic flessen en het voetbed uit gerecycled kurk. De witte zool is gemaakt van een harde kunststof die lang meegaat. Het design bestaat uit organische vlakken in rozetinten, bordeaux, camel en wit. ‘Future’ wordt vanaf 15 november verkocht via de eigen website van Jolink en in haar winkel in Rotterdam.

Vrouwenmodelabel By-bar wint FD Gazelle Award 2019

De afgelopen week heeft vrouwenmodemerk By-bar een FD Gazelle Award 2019 in de wacht gesleept. Het vrouwenmodemerk staat in het rijtje van 770 snelst groeiende bedrijven van 2019 in Nederland en dat het merk de afgelopen drie jaar een omzetgroei heeft gerealiseerd van minimaal 20%. Vorig jaar won viel By-bar ook al in de prijzen; toen won het een bronzen FD Gazelle Award.

Oprichter Barbara Brenninkmeijer is trots dat haar label voor het tweede jaar op rij in deze lijst staat, meldt ze in een persbericht. Onlangs heeft de merk de distributie uitgebreid naar Duitsland. Daarnaast opende By-bar heeft een winkel geopend in de wijk Wyck in Maastricht. Het is de eerste eigen winkel van het vrouwenmodemerk.

Barbara Brenninkmeijer is trots dat haar label voor het tweede jaar op rij in deze lijst staat, meldt ze in een persbericht. Onlangs heeft de merk de distributie uitgebreid naar Duitsland. Daarnaast opende By-bar heeft een winkel geopend in de wijk Wyck in Maastricht. Het is de eerste eigen winkel van het vrouwenmodemerk.

Schoenenlabel Toms zet zich in voor gendergelijkheid en straatintimidatie

Schoenenlabel Toms is een project gestart om meer aandacht te vragen voor gendergelijkheid en straatintimidatie. Dat meldt Schoenvisie op zijn website. Dat doet het merk samen de eerste Nederlandse changemaker Milou Deelen en de Amsterdamse stichting Project Fearless. In Amsterdam heeft 83 procent van de vrouwen tussen de 15 en 34 jaar wel eens te maken met intimidatie op straat, stelt Toms, maar er wordt weinig aangifte van gedaan. Met dit initiatief willen de betrokken partijen een dialoog op gang brengen en gender-stereotypes actief doorbreken voor toekomstige generaties. Het samenwerkingsproject wordt ondersteund met een gemeenschapsevenement in Amsterdam en een subsidie voor de lancering van Project Fearless. Het samenwerkingsproject maakt deel uit van Toms’ Stand for Tomorrow-campagne, die in augustus van start ging.

Zalando: meer bestellingen, meer omzet, maar nog geen winst

Webwinkelgigant Zalando heeft het afgelopen kwartaal 1 miljard sitebezoeken genoteerd, een record voor het concern. Dat is 37,3 procent meer dan vorig jaar. Ook steeg het aantal klanten met 17,5 procent naar 29,5 miljoen, zo meldt Zalando in een persbericht. Het aantal orders nam toe met 25,4 procent tot 34,7 miljoen in het derde kwartaal wat heeft geresulteerd in een omzetgroei van 1,5 miljard euro. Desondanks schrijft Zalando nog altijd geen zwarte cijfers. Want hoewel het verlies dit kwartaal lager is dan in dezelfde periode vorig jaar (41,5 miljoen euro) is het nettoverlies nu uitgevallen 13,6 miljoen. David Schröder, CFO Zalando SE spreekt over een succesvol jaar: “2019 was tot nu toe een zeer succesvol jaar voor ons. We hadden een sterk derde kwartaal met actievere klanten die steeds vaker inspiratie zoeken op Zalando. We groeien snel in alle regio’s. We willen het momentum voor een sterke afsluiting van het jaar behouden.”

Puma start eigen academy

Puma start in november met een eigen academy om de ontwikkeling en empowerment van vrouwen te bevorderen. Dat meldt het merk in een persbericht. Het merk haalt cijfers aan van het Sociaal Cultureel Planbureau waaruit blijkt dat 64 procent van de jonge vrouwen zich te gehaast voelt. Puma moedigt ze aan om zich op hun sterke punten te focussen, hun plaats in de maatschappij te ownen en anderen te inspireren. Via de academy wordt een wisselend on- & offline lesprogramma geboden dat is samengesteld in samenwerking met verschillende experts. Ieder half jaar start er een nieuwe cursus met een ander thema en andere experts. Het merk startte in dit kader twee jaar geleden de Do You movement: een beweging van vrouwen die elkaar supporten en inspireren, met als boegbeeld wild child Cara Delevigne. Met Selena Gomez lanceerde Puma de ‘Strong Girl’-collectie.