TOP

Dit zijn de meest gewilde mode-items voor mannen

De Bramant-donsjas van het modemerk Moncler is het hotst mannenmodeartikel in het derde kwartaal van dit jaar. Dat blijkt uit The Lyst Index, de kwartaalrapportage van de wereldwijde modezoekmachine Lyst.

Uit de cijfers van de recent verschenen The Lyst Index blijkt dat de gewatteerde jas van Moncler met de klassieke patch met logo op de borst verantwoordelijk was voor een toename van het aantal zoekopdrachten van 92% in september, zo meldt Lyst in het persbericht.

Dubbele G

En nadat ze in de afgelopen twee jaar al acht keer op de lijst van hotste damesartikelen voorkwamen, komt de razend populaire Gucci-riem voor het eerst binnen op de ranglijst van mannenmodeartikelen. In het derde kwartaal is dit het op één na hotste item bij de heren. De leren mannenriem met gesp van het dubbele G-logo heeft sinds juli gemiddeld 110.000 wereldwijde online zoekopdrachten per maand opgeleverd.

Octopusprint

Op de derde plaats in dit rijtje prijken de Nike Air Jordan 1 Mid SE-sneakers; zoekopdrachten naar de stijl stegen met 31% het laatste kwartaal. In de top-10 staan verder Adidas by Raf Simons Ozweego-sneakers, de geborduurde pet van Vetements en de Vilebrequin-zwemshort met octopusprint.

De complete lijst meest populaire merken in Q3 2019 volgens modezoekmachine Lyst.

Off-white

Het meest populaire merk op aarde is momenteel Off-White, die hiermee terug is op de eerste positie. Balenciaga staat nu op twee en de Gucci daalde twee plaatsen naar de derde plaats. Modezoekmachine Lyst analyseert elk kwartaal het online winkelgedrag van meer dan 9 miljoen shoppers per maand die zoeken, kijken en kopen bij 12.000 online designers en winkels.