TOP

Anderen over de comeback van sneakermerk Pony

Ceo Arthur van der Kroft maakt met het sneakermerk Pony uit New York een uitbundige rentree in Nederland en Europa. In Textilia 8 is het gehele interview te lezen. Hieronder anderen over de comeback van Pony.

Judith Teensma

Director product marketing Pony
“Ik ben zelf echt een sneakerfanaat, zowel privé als vanwege mijn achtergrond. Ik vind het een geweldige kans om dit onderbelichte merk de aandacht te geven die het verdient, en het terug te brengen tussen het rijtje merken waar het wat mij betreft behoort te staan. Voor mij werkte het super enthousiasmerend om in het archief te duiken, de verhalen uit te zoeken van de producten en atleten die Pony in de beginjaren onder contract had staan. Daarnaast is de voormalig eigenaar, Roberto Müller, een geweldig markante persoonlijkheid, die het merk in vijftien jaar tijd (1972 tot 1987) van niets naar een van de grootste spelers heeft weten te brengen. Als een soort ode aan zijn harde werk en visie zouden we Pony in de markt willen zetten met een soortgelijke positionering – ermee rekening houdend dat de wereld en consument van nu andere behoeftes en waarden heeft.”

Je werkt nauw samen met ceo Arthur van der Kroft, hoe is dat?

“Arthur is een entrepreneur pur sang. Hij heeft een sterk gevoel voor het bouwen op de lange termijn. Het ligt niet in zijn straatje om een project op een snelle manier neer te zetten, en daarbij aan het fundament van het merk en een gedegen distributiestrategie, voorbij te gaan. Vandaar dat Arthur zorgt dat Pony ook op een doordachte manier in de markt wordt gezet. Wij werken al enige tijd samen en zonder al te ‘corny’ over te komen, kan ik zeggen dat hij een inspirerend persoon met een internationale mindset is en daarnaast heeft hij ook oog voor detail. Voor ons is het belangrijk een merk, en ook de producten, zo duidelijk mogelijk neer te zetten, maar op een manier die wat ons betreft af is – ‘the devil is in the details’.”

Dirk Jongen

Eigenaar van Concrete Store in Amsterdam en Den Haag
“Het was heel leuk om met Pony een productevent te organiseren. En ik ben blij met de comeback van het merk. De nieuwe najaarscollectie bevatten ook weer een aantal goede items. Ik kijk zowel naar de vintage modelletjes als naar de vernieuwingen. En ze hebben een paar heel interessante samenwerkingen, onder meer met Dee & Ricky. Het verhaal en de heritage van Pony spreken me erg aan en ik ga met Concrete in Den Haag aandacht geven aan basketball dus daar past het merk zeker bij.”