TOP

Advertorial: MVRO vertaalt de creativiteit van Marlies Dekkers naar een look die past

Wie stilstaat, loopt achter. Marlies Dekkers beseft het maar al te goed. De lingerieontwerpster verrast haar klanten keer op keer met nieuwe collecties. Een pioniersrol die ze deze zomer nog onderstreepte met haar eerste Undressed by marlies|dekkers store, in Rotterdam.

De winkel staat volledig in het teken van het duurzame Cradle to Cradle. Dit mede dankzij het advies van MVRO, specialist in retailbouwmanagement.
‘MVRO begrijpt goed waar wij heen willen.’

De klant verleiden, met lingerie die zoveel meer is dan dat alleen. Lingerie is een prachtig cadeau, stelt ontwerpster Marlies Dekkers. ‘We verpakken de lingerie altijd in luxueus vloeipapier in mooie giftboxes, geheel in lijn met het thema van de collectie. De hanger covers zijn van leer, en we bevestigen tags aan de lingerie. De klant verwennen, dat is onze prioriteit.’

Een voorwaarde waarvoor dan wel alles moet kloppen, stelt Dekkers. Collectie, thema, beleving: het moet perfect in balans zijn. Voor Undressed by marlies|dekkers, naast marlies|dekkers het tweede label binnen haar MD Group, geldt dat net zo.
Undressed by marlies|dekkers is cool. Edgy en gewaagd. Een uitstraling die perfect naar voren komt in de eerste Undressed by marlies|dekkers store, aan de Meent in Rotterdam. Niet met duur design, maar op basis van het duurzame concept Cradle to Cradle.

Hergebruik en hip: een prima combinatie
Dus heeft de winkel in Rotterdam steigerhout als vloer, bevatten de kleedkamers gerecycled karton en hangen er pallets aan de muur om de lingerie te tonen. En uiteraard zijn de tassen van ecologisch verantwoord papier. De filosofie is er overduidelijk: het hergebruiken van producten gaat prima samen met luxe, hippe lingerie. Het bezorgt de winkel een unieke inrichting, waarbij de MD Group onder andere kon rekenen op het advies van MRVO.

Het bureau uit Geldermalsen verzorgde als specialist in retailbouwmanagement eerder de inrichting van de winkel aan de Witte de Withstraat in Rotterdam, net als die in Maastricht. De locaties vormen 2 van de 9 marlies|dekkers stores, die samen met 3 franchisewinkels en de gloednieuwe Undressed by marlies|dekkers winkel deel uitmaken van maar liefst 800 verkooppunten. Dekkers: ‘We willen groeien, en ons franchisebestand uitbreiden. MVRO beseft dit, en weet onze creativiteit te vertalen naar uitvoering.’

Daarbij hoort ook het verrassen van klanten, vertelt de ontwerpster. ‘Dat betekent dat we telkens moeten innoveren, wat zorgt voor korte doorlooptijden. MVRO voelt dat aan, en begeleidt ons hier goed bij. Zo heeft het bureau ons onder andere geholpen bij het ontwerpen van speciaal behang, dat de unieke uitstraling van de marlies|dekkers stores onderstreept. Thema’s veranderen elk halfjaar, waardoor de klant telkens een totaal nieuwe beleving ervaart zodra die hier de winkel binnenloopt. Verandert het thema, dan krijgt de winkel ook nieuw behang. MVRO laat zo zien dat het perfect weet in te spelen op onze drang naar vernieuwing. Een fijne partner om mee samen te werken!’