TOP

Winkelopening in Waalwijk: Milano Mannenmode [interview]*

Vorige week opende in Waalwijk een nieuwe mannenmodewinkel genaamd Milano. Textilia sprak met eigenaar Bert Heesakkers: ‘Klanten vinden het fijn om persoonlijke aandacht te krijgen.”

Waarom bent u Milano begonnen?

“In Waalwijk was er nog niet een dergelijke winkel met merken uit het middensegment zoals Patria Mardini, Anthony Morato en Cinc Jeans. Wij bieden kwalitatief hoogwaardige, luxe producten maar dan voor een betaalbare prijs. Zo zijn de spijkerbroeken van Cinc Jeans zo rond de €79,- en de truien van Patria Mardini rond de €69,-.”

Wat maakt jullie – behalve door het merkenpakket – anders dan andere mannenmodezaken?

“Ik heb altijd al winkels gehad en vind service enorm belangrijk. Klanten willen zich toch graag speciaal voelen en aandacht krijgen. Dit doen we door klanten bijvoorbeeld een kop koffie of een glaasje prosecco aan te bieden. Beleving wordt steeds belangrijker. Daarnaast vind ik de kwaliteit van een product van belang. Ik kom uit een stoffenfamilie en let daarom goed op het materiaal, maar ook op de afwerking en algehele kwaliteit van een product. Een trui kan nog zo goedkoop zijn, als de stof niet lekker aanvoelt, dan heb je geen tevreden klant.”

Wat doen jullie verder aan klantenbinding?

“We organiseren een of twee keer in de maand avonden waarop we een stuk of twintig klanten in de winkel uitnodigen, om ze onder het genot van een borrel en hapjes onze nieuwe collecties te tonen. Ook geven we klanten na een aankoop een pasje waarmee ze 10% korting krijgen. Daarnaast doen we veel aan acties, die we op Facebook aankondigen.”

Zijn jullie ook van plan om een webwinkel te beginnen?

“Nee, ik ben niet echt fan van het fenomeen webwinkel. Ik merk dat juist veel klanten het winkelen in een fysieke zaak prettig vinden. Wij hebben daarom geprobeerd het interieur een warme, maar stoere uitstraling te geven, zodat mannen zich optimaal thuisvoelen in de winkel. Ik zeg niet dat online niet de toekomst is, maar ik merk dat onze doelgroep het juist waardeert dat we de beleving centraal zetten.”