TOP

Winkeliers grijpen naast Supertrash EK-jurkje

Het EK-jurkje van Supertrash houdt de gemoederen van winkeliers flink bezig. Het item was namelijk in eerste instantie voor retailers bestemd, totdat het modemerk met Albert Heijn in zee ging.

Het oranje Winning Ways jurkje van Supertrash was exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn en in de Supertrash-webshop voor €9,99. Het item is inmiddels zo goed als uitverkocht. Hoewel het bij consumenten gretig aftrek vond, had het voor sommige winkeliers een naar bijsmaakje. Verschillende teleurgestelde of boze winkeliers lieten weten het jurkje te hebben ingekocht, totdat de order vanuit het merk werd geannuleerd en het jurkje voor een prikkie bij de supermarkt in de schappen kwam te liggen.

Onvoldoende animo 

“Helaas hebben onze retailers gelijk,” laat Kim Harmsen, international marketing & PR manager bij Supertrash weten. “Wij vonden het leuk om samen met onze dealers een leuke EK actie te doen in navolging van ons WK succes. Helaas kregen wij niet voldoende orders van onze Nederlandse retailers om deze actie te kunnen waarborgen. Er zijn enorme aantallen nodig om voor deze prijs een artikel te kunnen produceren. Het gevolg was dat we wel de stof hadden, maar niet voldoende animo van ons bestaande dealer netwerk.”

Grote retailpartner

Om niet met de stof te blijven zitten en toch hun ambitieuze EK actie door te kunnen zetten heeft Supertrash besloten om met één grote retailpartner in zee te gaan in plaats van de actie te annuleren. “Wij begrijpen de teleurstelling van de dealers die wel met de actie wilden meedoen, maar helaas geldt in dit geval dat het alleen werkt als iedereen meedoet.”