TOP

Supertrash maakt comeback op Modefabriek

Na een periode van afwezigheid komt vrouwenmodemerk Supertrash in 2019 weer terug op de markt, met een kleding-, schoenen- en tassencollectie. “We worden nu al platgebeld.”

Sinds juni 2018 is de Unlimited Footwear Group (UFG) eigenaar van de merkrechten van het eerder failliet gegane modemerk Supertrash. De schoenen- en tassenlijn zou UFG zelf gaan ontwikkelen en verkopen, maar het bleef een tijdje onduidelijk wat er met de kledinglijn zou gebeuren. Tot deze week de herlancering van de kledinglijn van Supertrash wereldkundig werd gemaakt.

Voor de ontwikkeling van de kledinglijn heeft UFG een partner uit de kledingbranche aangetrokken. Brandrush is de nieuwe agent van de kledingcollectie. Op 20 en 21 januari 2019 presenteert het nieuwe Supertrash zich op Modefabriek aan retailers.

Hoe ziet het nieuwe Supertrash eruit?

“We gaan een hele nieuwe vrouwelijke, sexy look brengen. Maar wel mét de bestsellers van Supertrash van vroeger. Het merk blijft herkenbaar als Supertrash. Van het oude team van honderd mensen hebben we alleen de twee ontwerpers aangenomen voor het nieuwe Supertrash.”

Welke items gaan we terugzien?

“Bijvoorbeeld de Paradise jeans. Maar ook het tijdloze colbert, de jurk en de basisblouse komen terug in verschillende materialen en kleuren. Met daaromheen nieuwe items, want we brengen een totaalcollectie van 200 stuks.”

Wat merkt de consument van de veranderingen?

“Het merk zal voor de consument heel herkenbaar zijn, daar verandert eigenlijk niks aan. Die heeft er geen erg in wat er allemaal gebeurd is en weet alleen dat Supertrash even weg was. Maar er is altijd vraag naar het merk gebleven. Het heeft zo’n grote naamsbekendheid en het heeft altijd goed verkocht.”

Zijn er ook dingen die wél anders worden?

“We richten ons alleen op wholesale en gaan absoluut geen winkels openen, waar het destijds op stuk is gelopen. Ook hebben we niet de ambitie om naar het buitenland te expanderen. Voorlopig focussen we ons volledig op Nederland.”

Hoe zijn de eerste reacties op de comeback?

“Sinds we deze week de herlancering bekend maakten, worden we plat gebeld. In een paar dagen tijd hebben we al zeventig inkoopafspraken staan, echt ongelofelijk. Zelfs hele grote retailers belden ons dat ze het merk direct in willen kopen. Ik sta er versteld van hoe populair het merk nog steeds is. Dus ik denk dat het best weer groot kan gaan worden.”