TOP

Wehkamp gaat Hema-kleding verkopen, Primark wil meer winkels in Nederland en 170 sneakermerken boos op Trump


Warenhuis Hema gaat de productgroepen mode, wonen, beauty en baby/kind via het platform van Wehkamp verkopen. Verder: 170 sneakermerken, waaronder Nike, Adidas, Crocs, Dr. Martens en Converse, hebben een brandbrief aan de Amerikaanse president Trump verstuurd over de hogere handelstarieven voor China, H&M gaat een nieuwe kledinglijn in Utrecht lanceren ter ere van de Utrecht Pride en Only for Men stapt in de barbecues. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 21 mei 2019.

Hema gaat mode via Wehkamp-platform verkopen

Voor het eerst gaat Hema producten verkopen buiten de eigen kanalen. Binnenkort gaat het warenhuis de productgroepen mode, wonen, beauty en baby/kind via het platform van Wehkamp verkopen. Dat kondigen de twee bedrijven aan in een persbericht. Tjeerd Jegen, de ceo van Hema: “De groeistrategie van Hema willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen Hema (inter)nationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met Wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.” Het productassortiment van Hema zal met name mode en lifestyle gerelateerd zijn en in fasen worden geïntroduceerd op Wehkamp.nl. Vanaf dinsdag 21 mei kunnen klanten al een groot deel van het baby-assortiment van HEMA vinden op Wehkamp.nl. De komende maanden zullen andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd. 

Adidas, Nike sturen brandbrief aan Trump over ‘catastrofale’ handelsoorlog

Nike, Adidas, Asics, Reebok en andere schoenmerken hebben een brandbrief (pdf) geschreven aan de Amerikaanse president Trump over de handelstarieven voor China. Dat meldt Adformatie. De bedrijven vrezen dat de dreigende verhoging, die kan oplopen tot 25%, ‘catastrofaal is voor onze consumenten, onze bedrijven en de Amerikaanse economie als geheel’. De branchevereniging voor schoenenbedrijven (FDRA) schat dat de voorstellen van Trump de Amerikaanse consument 7 miljard dollar extra per jaar kosten. Arbeiders en hun gezinnen zouden onevenredig worden getroffen. Schoenen vallen al onder een hoger tarief, de extra 25% betekent dat er in veel gevallen 100 % belasting schoenen wordt betaald. ‘Dit is niet te bevatten.’

Primark wil nog meer Nederlandse winkels

Het Nederlandse winkelbestand van Primark is nog niet compleet. Kevin Tulip, vice-directeur van de Benelux, vertelt in gesprek met RetailTrends dat de textielketen nog altijd zoekt naar geschikte locaties voor nieuwe filialen in ons land. “Primark richt zich voor het openen van nieuwe winkels op de vraag: in welke steden vinden we dat we nog moeten zijn?”, stelt Tulip. Het kan volgens hem ook gaan om meerdere locaties in een stad, verwijzend naar de opening van een derde filiaal in Rotterdam dat voor volgend jaar op de planning staat.

H&M lanceert bijzondere kledingcollectie tijdens Utrecht Pride

Modeketen H&M gaat een nieuwe kledinglijn in Utrecht lanceren ter ere van de Utrecht Pride op 1 juni. De kledingwinkel zal pas later in het jaar de Love for All-lijn in de rest van Nederland in de schappen leggen. De kleurrijke collectie met de iconische regenboog is een viering van ‘gelijke liefde en iedereens recht om te houden van wie hij of zij wil’. Er zijn T-shirts, croptops, shortjes en accessoires. De collectie wordt op 27 mei gelanceerd in de vestiging van H&M in Hoog Catharijne en zal ook in de winkel aan de Oudegracht worden verkocht. De kledingwinkel werkt voor de actie samen met de UN Free & Equal-campagne voor LGBTQI-gelijkheid.

Je nieuwe barbecue koop je bij Only for Men

Een nieuwe vorm van ‘blurring’: mannenmodeketen Only for Men gaat samenwerken met barbecueproducent Napoleon. Vanaf nu kun je niet alleen kleding kopen bij Only for Men, maar ook meteen een nieuwe barbecue meenemen, of anders wel barbecue-accessoires als grillborstels, afdekhoezen én barbecuehandschoenen. Dat laat het bedrijf in een persbericht weten. Only for Men heeft al eerder samengewerkt met Napoleon. Zo hebben de organisaties samen een Barbecue Guide ontwikkeld met behulp van meerdere barbecuebloggers.