TOP

Vrouwenmode: 6x gespot op de beurzen *

Er waren genoeg trends te signaleren en nieuwe merken en lijnen te ontdekken op de beurzen. Textilia's vrouwenmoderedacteur tipt er alvast zes voor het najaar van 2016-2017.

Co-Exist

Co-Exist is het nieuwe jassenmerk van Röling Import en ontwerper Jetske Kooi, die jarenlang voor Creenstone werkte. Op Panorama Berlin was de allereerste collectie van het merk te zien. Co-Exist brengt vrouwelijke jassen in het hogere prijssegment (€299 tot €599 in de winkel).

Co-Exist Co-Exist 2 

Nieuws van Spijkers & Spijkers

SIS by Spijkers & Spijkers lanceert vanaf winter 2016/2017 naast de kledingcollectie een tassenlijn. Op de Modefabriek én in de show tijdens de Amsterdam Fashion Week was een eerste glimp op te vangen van de tassen. Er zijn drie verschillende modellen in drie kleurcombinaties, met verkoopprijzen van €175 tot €375).

SIS by Spijkers  Spijkers SIS by Spijkers  Spijkers 2

Kostuumjoggers

De pantalon is hot, maar wie het liever wat sportiever heeft zijn er de zogenaamde kostuumjoggers: een pantalon in sweatstof of jersey voor een comfortabele pasvorm. Wordt netjes gestyled met hakken en een bloes of blazer, maar kan ook casual met een T-shirt en sneakers. Lekker zit hij in elk geval!

Oui Betty  Co

Collecties: Oui (links) en Betty & Co (rechts)

Myrna in de mode

Myrna Goossen lanceert vanaf winter 2016/2017 haar eigen kledingmerk voor de 45+-vrouw. Volledig afgestemd op de behoeften van deze doelgroep, met een focus op bijzondere stoffen en. Op de stand van haar agent José de Veer Fashion gaf ze ons alvast een sneak preview.

Myrna Goossen

Verantwoorde tassen

Het nieuwe Amsterdam Bag Company stond op Modefabriek niet op Mint, maar is desondanks wel duurzaam en verantwoord. De tassen van het merk zijn bewust van imitatieleer. Er is al een winkel in de Herenstraat in Amsterdam en het merk is klaar voor uitbreiding via wholesale. Verkoopprijzen liggen tussen €105 tot €235.

Amsterdam Bag Company Amsterdam Bag Company 2

Seventies

Jeans met flarepijp, doorknooprokjes, plateauzolen, flaphoeden, suéde, fladderende bloesjes en jurkjes met alloverprint, bont, patchwork, grove breisels, haakwerk en de comeback van de kleur bruin. De seventies blijven een belangrijke inspiratiebron in vrouwenmode.

Freequent 2nd Day

Collecties: Freequent (links) en 2nd Day (rechts)

Houd de site en de print-editie van Textilia de komende weken in de gaten voor uitgebreide trendverslagen en interviews met nieuwe merken voor winter 2016/2017.