TOP

Urban Outfitters stapt ook in tweedehands, TikTok start met in-app winkelen via Shopify en economie driekwart regio’s weer op niveau

Urban Outfitters gaat tweedehands kleding verkopen en de economie van driekwart van de regio’s is weer op of boven het niveau van voor corona. Verder: Nike strikt voetballer voor de promotie van zijn nieuwe collectie ondergoed. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 25 augustus.

Foto: Nike

Urban Outfitters gaat tweedehands kleding verkopen

Steeds meer modebedrijven zien handel in tweedehands. Naast partijen als H&M en de Bijenkorf, gaat ook Urban Outfitters gedragen kleding verkopen, schrijft Forbes. Daarvoor lanceren ze het platform Nuuly Thrift, dat voort komt uit de kledingverhuurservice Nuuly Rent waarmee het bedrijf in 2019 startte. Via Nuuly Thrift kunnen mensen vrouwen-, mannen-  en kinderkleding en accessoires kopen en verkopen, in eerste instantie alleen nog via iOs-app. Op het nieuwe platform zijn alle merken welkom. “URBN is sinds onze oprichting in 1970 actief in de vintage-vernieuwing”, zegt Richard A. Hayne, CEO van Urban Outfitters tegen Forbes. “Met de lancering van Nuuly Thrift zijn we verheugd dat URBN kan profiteren van het veranderende klantgedrag en marktaandeel kan winnen in de snelgroeiende online wederverkoopmarkt.”

Economie driekwart regio’s weer op niveau

De economie is in het tweede kwartaal van 2021 in alle regio’s sterk gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. De regio’s Haarlemmermeer, IJmond en Zuidoost-Noord-Brabant hadden de hoogste groeipercentages. Dat meldt het CBS. Vorige week berichtte het statistiekbureau al dat de Nederlandse economie met 9,7 procent was gegroeid vergeleken met een jaar eerder. Voornamelijk doordat de economie in het tweede kwartaal van 2020 sterk kromp, viel dit cijfer uitzonderlijk hoog uit. Maar ook vergeleken met het tweede kwartaal van 2019 – precorona – is de economische omvang in veel regio’s groter, al hebben vooral de Haarlemmermeer en Amsterdam nog niet het niveau van voor de coronacrisis bereikt. De economie in deze regio’s is respectievelijk ongeveer 18 en 8 procent kleiner dan in het tweede kwartaal van 2019. Dit hangt samen met de luchtvaart, horeca, reisbemiddeling en de cultuursector; bedrijfstakken die flink door de coronacrisis zijn getroffen en in deze regio’s een groot aandeel in de economie hebben.

TikTok start met in-app winkelen via Shopify

TikTok is een samenwerking aangegaan met e-commerce platform Shopify. Daarmee wordt het mogelijk om in de app aankopen te doen. Tot nu toe konden gebruikers alleen winkelen via advertenties in de app, schrijft Emerce. Het gaat vooralsnog om een pilot waarbij retailers een winkeltabblad kunnen toevoegen aan hun profielen en direct kunnen linken naar producten in TikTok-berichten. De dienst is voorlopig alleen nog beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Shopify verwacht de functie dit najaar al te kunnen aanbieden aan al zijn klanten. Over financiële afspraken doen beide bedrijven geen mededelingen.

Nike strikt voetballer voor promotie ondergoed

Sportmerk Nike heeft voor de promotie van zijn ondergoed voetballer Leroy Sané FC Bayern München gestrikt. Dat meldt het label in een persbericht. De aanvaller van de Duitse club schittert in de nieuwe herfst ‘21 Nike campagne met items gemaakt van ten minste 75 procent gerecyclede vezels. De lijn is onderdeel van het Move to Zero-initiatief van het merk, waarmee Nike zich ten doel heeft gesteld minder koolstof en afval te produceren.

Leroy Sané voor Nike ondergoed. FOTO: Nike