TOP

Tommy Hilfiger stopt met accessoire-licentie en Burberry-model pleegt zelfmoord [nieuwsoverzicht]

Tommy Hilfiger beëindigt de Europese licentie voor accessoires, de modewereld is opnieuw opgeschrikt door de zelfmoord van een model, webwinkels verkopen gewoon door terwijl ze al lang en breed failliet zijn verklaard en Amazon start binnenkort een luxere modeshop.

Tommy Hilfiger stopt met licentie voor accessoires
De Tommy Hilfiger Group, sinds een paar maanden eigendom van Philips-Van Heusen, zal de licentie voor accessoires in Europa beeindigen. Vanaf de lente van 2011 gaat Hilfiger zelf tassen en accessoires produceren. Op dit moment is de licentie in handen van het Italiaanse Tichebox uit Bologna en vertegenwoordigt deze een markt van ongeveer 20 miljoen dollar. De accessoires van Tommy Hilfiger worden sinds 2004 verkocht in Europa. Women’s Wear Daily

Model maakt einde aan leven
Het 22-jarige Franse model Tom Nicon heeft afgelopen vrijdag zelfmoord gepleegd. Hij was vooral bekend als model voor het Britse Burberry. Hij had die dag nog een doorloop gedaan voor Versace, voor wie hij tijdens de Men’s Fashion Week in Milaan zou lopen. Nicon heeft zich van het leven beroofd door van van zijn twaalf meter hoge appartement in Italië te springen. Als oorzaak wordt genoemd dat zijn relatie op de klippen was gelopen. The Daily Telegraph

Waarschuwing: failliete webwinkels verkopen door

De branche-organisatie ICT Waarborg waarschuwt voor webwinkels die, ondanks dat ze failliet zijn, gewoon blijven verkopen. Volgens de organisatie leven curatoren nog in de jaren tachtig. “Ze weten gewoon niet dat bij een bedrijf tegenwoordig altijd een website hoort die dicht moet”, zegt voorzitter Sander Vale in de Telegraaf. Volgens Vale moet op de homepage een duidelijke melding komen te staan dat er een faillissement over het bedrijf is uitgesproken, zodat klanten geen bestellingen meer zullen plaatsen en op die manier hun geld kwijtraken. Webwereld

Herlancering van kledingaanbod Amazon

Amazon gaat haar online kleding- en schoenenafdeling binnenkort herlanceren. De focus zal meer komen te liggen op het hogere segment. Daarmee gaat het de concurrentie aan met onder andere Net-a-porter, Yoox en e-Bay. Afgelopen jaar groeide de online kledingmarkt in Amerika met 17 procent tot een hoogte van 27 miljard dollar. Volgens onderzoeksbureau Forrester zullen aanbieders meer moeten doen met innovatie op hun sites, zoals meer en beter beeld, om klanten tot een aankoop te bewegen. Financial Times